به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۳۹۷۲۰

رهایی 2محکوم به اعدام از چوبه​دار در کرمان

گروه جامعه: معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: تلاش همکاران اجرای احکام دادسرای کرمان در گرفتن رضایت از اولیای‌دم، موجب رهایی دو نفر از محکومین به قصاص نفس شد.
رهایی 2محکوم به اعدام از چوبه​دار در کرمان
علی سیدی گفت: قرار بود در ساعت 5 بامداد 31 فروردین ماه حکم سه نفر از محکومان به قصاص نفس در محل زندان کرمان اجرا شود. این مقام قضایی تصریح کرد: در یکی از پرونده‌ها علیرغم اینکه قبل از دستور اجرا چندین جلسه با حضور اولیای دم و خانواده محکوم به قصاص برگزار شده بود اما توفیقی در کسب رضایت حاصل نشد. وی گفت: تعیین روز اجرای حکم خارج از توجه قاضی اجرای احکام مصادف شد با میلاد پر برکت حضرت فاطمه زهرا (س) که این مناسبت برای اولیای دم بازگو شد و پس از دو ساعت تلاش، اولیای‌دم به حرمت این روز مبارک اعلام رضایت کردند.

سیدی بیان کرد: این رضایت جلوه‌ای از اعتقادات شیعه و الگوپذیری از معصومین را به نمایش گذاشت و قاتل با چشمانی اشک بار سجده شکر بجا آورد. وی همچنین در مورد محکوم به قصاص دیگر گفت: برای کسب رضایت در این پرونده چندین جلسه قبل از اجرای حکم توسط دادسرای عمومی و انقلاب کرمان برگزار شد و اولیای دم تصمیم نهایی خود را به روز اجرای حکم موکول کردند و در روز اجرای حکم که مصادف با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) بود رضایت خود را مشروط به اخذ دیه اعلام کردند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان درباره مفر سوم نیز گفت: با اعلام اولیای دم، اجرای حکم دراین روز متوقف و یک ماه به تعویق افتاد و مراتب صورت جلسه شد، امیدواریم که در این فرصت حیاتی رضایت اولیای دم اخذ شود.
مرجع : ايسنا