به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۳۹۷۴۸

توني بلر: غرب باید به سوریه حمله می‌کرد

گروه بين​الملل: نخست‌وزیر سابق انگلیس عنوان کرد که این کشور به دلیل عدم مداخله در سوریه، هزینه‌ای گزاف پرداخت خواهد کرد.
توني بلر: غرب باید به سوریه حمله می‌کرد
تونی بلر با دفاع مکرر از حمله‌اش به عراق، نسبت به پیامدهای عدم مداخله در سوریه هشدار داد. بلر ضمن اذعان به این موضوع که مداخله در عراق و افغانستان باعث شد که غرب تمایل کمتری به مقابله با افراطی‌گری داشته باشد، خواستار همکاری بیشتر غرب با بشار اسد و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری سوریه و روسیه شد تا بتوان با دیدگاه‌های افراطی مبارزه کرد. بلر مدعی شد که اگر او تصمیم گیرنده بود، در سوریه مداخله می‌کرد. وی همچنین وجود عناصر افراطی در اپوزیسیون سوریه و کنترل اسد بر شرایط را موضوعی دانست که تا سال‌ها مشکل‌آفرین خواهد بود.

بلر با بیان اینکه پیامدهای عدم مداخله از پیامدهای مداخله بیشتر است مدعی شده که باید با اسلام رادیکال در برخی کشورها همچون لیبی، مصر، یمن، سوریه، پاکستان و عراق مبارزه شود و این امر نیز نیازمند مداخله است زیرا هیچ تعهدی بدون ریسک حل نمی‌شود. وی همچنین تاکید کرد که غرب باید سوریه را در سال 2013 بمباران می‌کرد. بلر در کل حوادث سوریه را فاجعه‌ای تمام عیار خوانده و خواستار همکاری با اسد شد تا به این شرایط پایان داده شود.
مرجع : ايسنا