به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۹۸۶۹۶

رکورد فیلم «مطرب» شکسته می‌شود؟

رکورد فیلم «مطرب» شکسته می‌شود؟
گروه فرهنگی: طی روز گذشته؛ سه‌شنبه ۲۹ فروردین‌ماه، سینماها شاهد خروش مخاطبان بودند به‌گونه‌ای که در یک رکورد جدید، ۱۷۳ هزار نفر به سینماها رفتند که این آمار، بیشترین تعداد روزانه مخاطبان سینما طی ۳ سال اخیر را نشان می‌دهد.

برای روز گذشته، ۲۵۸۵ سانس تعریف شد و گیشه نیز به ۴ میلیارد و ۴۹۱ میلیون تومان رسید. برخی سینماها ازجمله پردیس کورش، با تعریف چند سانس نیمه‌شب، پذیرای مخاطبان بسیار خود بودند.این رکوردشکنی در شرایطی محقق شد که انتظارها برای رسیدن به چنین آماری، کاملا وجود داشت. همچنین از امروز و با اکران ۴ فیلم جدید، این انتظار وجود دارد که رکورد مخاطبان روزانه سینما، برای تعطیلات پیش‌رو و حتی سه‌شنبه هفته آینده، با گذر از این آمار، به مرز ۲۰۰ هزار نفر نزدیک شود.

این اتفاق از این منظر مهم تلقی می‌شود که اولا، برخی گمان می‌بردند که با افزایش قیمت بلیت، سینماها، درصد بسیاری از مخاطبان خود را از دست داده و با رکود مواجه می‌شوند که این‌طور نشد و ثانیا، این آمار، می‌تواند بیش از هر زمان دیگری، سینما را به دوران پیش از کرونا نزدیک کند. دورنمایی که سینمای ایران، ۳ سال به دنبال آن است و حالا این شرایط، نزدیک‌ترین نقطه برای سینمای ایران برای بازگشت به دوران پیش از کرونا محسوب می‌شود.

کمدی فسیل با ۱۲۰ هزار مخاطب، در رتبه نخست فروش روز گذشته قرار دارد. عروس خیابان فرشته با ۱۰ هزار و ۱۲۰ مخاطب، جنگ جهانی سوم با ۹۹۴۰ مخاطب، غریب با ۸۹۵۰، ملاقات خصوصی با ۸۱۵۰ و بخارست با ۶۵۷۰ مخاطب، ترکیب پرمخاطب‌ترین فیلم‌های روز گذشته را تشکیل می‌دهند.

رکوردشکنی سه‌باره فسیل
فارغ از این اتفاق، کمدی فسیل، یک اتفاق بسیار خوب دیگر را نیز رقم زد و آن، نزدیک شدن به مخاطبان روزانه کمدی مطرب است. فسیل برای روز گذشته، ۱۲۰ هزار مخاطب داشت که تنها ۱۱ هزار نفر کمتر از مخاطبان شلوغ‌ترین روز نمایش مطرب به حساب می‌آید. گرچه این انتظار وجود دارد که این فیلم بتواند طی هفته‌های آینده، از ۱۳۱ هزار مخاطب روزانه نیز فراتر برود.

چالش اصلی فسیل اما گذر از مخاطبان روزانه کمدی هزارپا است. سه‌شنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۷، حدود ۱۶۰ هزار نفر به تماشای هزارپا نشستند. اگر فسیل بتواند پس از عبور از سقف مخاطبان روزانه مطرب، رکورد ۱۶۰ هزار نفری مخاطب در یک روز را پشت‌سر بگذارد، به رکورد کم‌نظیری دست پیدا می‌کند که نام این فیلم را به شکل دیگری در تاریخ سینمای ما به ثبت می‌رساند.  

اتفاق بزرگی که برای تحقق آن باید منتظر ماند تا ابتدا، مانع ۱۳۱ هزار نفری برداشته شود و سپس عدد ۱۶۰ هزار نفر، معنای دیگری برای فسیل پیدا خواهد کرد. رونق امسال سینمای ایران، بیش از هر چیز، وام‌دار نمایش کمدی فسیل است که نشاط را به سینمای ایران بازگرداند و سبب شد تا افق روشنی برای گیشه امسال سینمای ملی لحاظ شود.
برچسب ها: فیلم مطرب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها