به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۴۰۱۲۰
فرمانده ناجا با اشاره به تعداد كم انصرافي‌هاي‌ یارانه‌:

باید بدانیم مردم تا کجا با ما همراه هستند

گروه سياسي: فرمانده نيروي انتظامي كشور می‌گوید نتیجه ثبت‌نام برای دریافت یارانه‌ها نشان می‌دهد که مردم همواره مثل مقامات كشور فکر نمی‌کنند.
باید بدانیم مردم تا کجا با ما همراه هستند
به گزارش تسنیم، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در هفدهمین گردهمایی معاونان اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به آغاز شدن فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها و انصراف تعداد کمی از مردم برای دریافت یارانه‌ها اظهار داشت: در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نظر دولتی‌ها این بود که درصد زیادی از مردم از دریافت یارانه‌ها انصراف می‌دهند ولی عملاً همراهی مردم در این مورد در حد انتظار نبود و هدفمندی یارانه‌ها آزمونی بود تا بفهمیم مردم همواره مثل ما فکر نمی‌کنند.

وی ادامه داد: باید به این موضوع توجه داشت که اگر مردم ما را قبول دارند الزاماً تمامی نظرات ما را قبول ندارند و باید حواسمان باشد که مردم تا کجا ما را همراهی خواهند کرد. احمدی‌مقدم با تأکید بر این‌که رضایت مردم یک سرمایه اجتماعی است، افزود: باید توجه داشت که سرمایه اجتماعی‌مان را که همان رضایت مردم است در جای مناسب به کار ببریم.
احمدی مقدم در همایش معاونان اجتماعی نیروی انتظامی گفت: «من در جریان اجرای فاز دوم هدفمندی بودم و به نظر من دولت عاقلانه عمل کرد. نباید این میزان هجمه به دولت وارد کرد. ادبیات هجمه پسندیده نیست. دولت از نظر ما روش کم تنش را انتخاب و آن را در فاز دوم هدفمندی اجرا کرد، جدولی که برای افزایش قیمت در نظر گرفته شده است نیز عاقلانه و منطقی بود.»

به گفته رئیس پلیس کشور، برخی حملات به دولت غیرمنصفانه است و در کشور دشمن هایی هستند که منتظر ایجاد شکاف هستند. اگر نقد عالمانه و راهگشا باشد بسیار مورد قبول قرار می گیرد. احمدی مقدم با انتقاد از تبلیغات دولت در بحث انصراف از دریافت یارانه نقدی، گفت: «معتقدم نظر دولتی ها خیر بود که درصد یارانه ها بیشتر صرف مستضعفین شود و مردم خودشان انصراف دهند ولی دیدیم همراهی مردم در این مورد در حد انتظار نبود.»

رییس پلیس کشور معتقد است: «دولت می توانست با روش های دیگری موضوع انصراف از یارانه ها را اعلام کند و نتیجه بهتری بگیرد. اگر مردم ما را قبول دارند این دلیل نمی شود که همه چیز را از ما قبول کنند.» گفتني اينكه، روزنامه «جمهوری اسلامی» نیز دو روز پیش با اشاره شکست این تلاش‌ها و بی‌اعتنایی مردم به خواست مراجع تقلید هشدار داد سرمایه اجتماعی در ایران در حال از دست رفتن است.