به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۹ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۴۱۳۰۱۲

چند توصیه علمی برای مراقبت کودک در فصل گرما

چند توصیه علمی برای مراقبت کودک در فصل گرما
گروه سلامت:همزمان با فصل گرما کودکان هم مانند بزرگسالان و حتی بیشتر نیاز به مراقبت در برابر اشعه‌های مضر خورشید دارند. اکنون که تابستان فرا رسیده نوزادان نیز مانند بزرگسالان به محافظت در برابر اشعه های مضر یو‌وی خورشید نیاز دارند.
 
طبق گفته انجمن پوست آمریکا، تنها یک آفتاب سوختگی شدید در دوران کودکی یا نوجوانی لازم است تا خطر ابتلا به ملانوم مرگبار در سنین بالاتر را تقریباً دو برابر کند.«مگا تولفسون» متخصص پوست کودکان، گفت: «نوزادان نسبت به بچه های بزرگتر در برابر آفتاب سوختگی آسیب پذیرتر هستند، بنابراین محافظت از آنها در برابر اشعه ماوراء بنفش ضروری است.»

وی افزود: آفتاب سوختگی دردناک است و نوع شدید آن می تواند زمینه ای برای عفونت باشد. آفتاب‌سوختگی معمولاً نگرانی‌های کوتاه‌مدتی است، اما خطرات بلندمدتی نیز به همراه دارد.این متخصص پوست گفت: «هرچه کودک بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گیرد به خصوص در سنین پایین‌تر، خطر ابتلا به سرطان پوست در سنین بالاتر بیشتر می‌شود.»

محافظت در برابر نور خورشید در 20 سال اول زندگی برای کم کردن خطر ابتلا به سرطان پوست ضروری است.
در ساعات اوج آفتاب از بردن نوزادان زیر نور آفتاب خودداری کنید. اگر این امکان وجود ندارد، کودک را با لباس آستین بلند و کلاه بپوشانید. همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب توصیه می شود.هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب برای نوزاد به دنبال دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی باشید و هر دو ساعت یکبار یا بلافاصله پس از تعریق آن را دوباره استفاده کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها