به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۴۱۳۹۸۶

پاسخ منفی به «هری پاتر» تلویزیونی

پاسخ منفی به «هری پاتر» تلویزیونی
گروه فرهنگی:دانیل رادکلیف بازیگر اصلی فرانچایز سینمایی «هری پاتر» قصد حضور در نسخه تلویزیونی آن را ندارد.به گزارش صبا، او اعلام کرده اصلا دوست ندارد درگیر این مجموعه اکشن ماجراجویانه شود.کمپانی برادران وارنر با همکاری شبکه دیسکاوری این روزها در تدارک تولید مجموعه‌ای تلویزیونی براساس ماجراهای نسخه سینمایی آن است.
 
این اقتباس تلویزیونی با نگاهی به مجموعه کتاب پرخواننده جی کی رولینگ تهیه و تولید می‌شود و خود نویسنده هم یکی از تهیه کنندگانش است.قرار است این مجموعه فانتزی و ماجراجویانه برای پخش استریم آماده شود. شبکه مکس پخش دیجیتالی آن را به عهده دارد.

در حالی که رادکلیف هر گونه همکاری با این نسخه را رد کرده، تهیه‌کنندگانش می‌گویند آن را با ترکیب بازیگرانی تازه جلوی دوربین خواهند برد!به گفته بازیگر: «من از هر کوششی برای تولید نسخه‌های تازه از داستان هری پاتر حمایت می کنم و بنظرم کار بسیار خوبی است. اما فکر نمی‌کنم نیازی به این باشد که در کنار این مجموعه و سازندگانش باشم. البته شنیده‌ام که تهیه کنندگان مجموعه قصد دارند حال و هوایی تازه و نو به آن بدهند و اطمینان دارم کسانی که این مجموعه را می‌سازند قرار است نشان خودشان را به آن بزنند.»

به این ترتیب و برخلاف شایعات قبلی، رادکلیف حتی به عنوان بازیگر مهمان هم نقش کوتاهی در مجموعه نخواهد داشت.موضوع تولید نسخه تلویزیونی هری پاتر اواسط ماه آوریل علنی شد و مدیران برادران وارنر در آن زمان اعلام کردند، تمامی هفت نول رولینگ را به صورت مجموعه‌ای تلویزیونی تولید می کنند.

قبل از این هر هفت جلد کتاب پرفروش هری پاتر، به صورت فیلم‌های سینمایی درآمده‌اند.از زمان اعلام خبر ساخت نسخه تلویزیونی هری پاتر تاکنون، هیچ اقدام عملی برای تولید آن صورت نگرفته است و مشخص نیست این مجموعه چه تفاوت‌هایی با نسخه سینمایی خواهد داشت.

اهل فن قبل از این در این رابطه بحث و پرسش کرده‌اند که با توجه به یکسان بودن منبع فیلمنامه، چه توجیه و دلیلی برای تولید نسخه تلویزیونی وجود دارد.آنها براین باورند که هر آنچه باید در رابطه با مجموعه کتاب رولینگ گفته شود، قبل از این در نسخه سینمایی آن گفته شده و حرف دیگری برای ارائه باقی نمانده است.

مجموعه فیلم هری پاتر در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ و در هشت قسمت تولید شدند و نزدیک به هشت میلیارد دلار در سطح جهانی (آمریکا و دیگر کشورهای دنیا) فروش کردند.این فیلم‌ها توسط فیلمسازان معتبری هم چون آلفونسو کارون، دیوید یاتس، کریس کلمبوس و مایک نیول کارگردانی شد.ظاهرا هیچ یک از این فیلمسازان با نسخه تلویزیونی همکاری نخواهند داشت.
برچسب ها: هري پاتر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها