به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۴۱۶۰۲۳

هدیه هنرمند اسپانیایی به رهبر ارکستر ایرانی

هدیه هنرمند اسپانیایی به رهبر ارکستر ایرانی
گروه فرهنگی: علی رهبری ـ آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی ایرانی ـ روز جمعه (۲۳ تیرماه) در کنسرت یکی مانده به آخر فصل هنری اپرای مارینسکی در سنت پترزبورگ روسیه با اولین اجرای جهانی سوئیت «فلامنکو» اثر مارتین خایمه ـ آهنگساز اسپانیایی ـ روی صحنه رفت.
 
به گزارش ایسنا، مارتین خایمه، آهنگساز اهل شهر مالاگاست و این اثر را برای مجموعه (سیکل) موسیقی شرق و غرب علی رهبری در اپرای مارینسکی سنت پترزبورگ آهنگسازی کرده و آن را به پاس پنج سال مدیریت هنری ارکستر فیلارمونیک مالاگا به علی رهبری هدیه کرده است.

علی رهبری که اکنون رهبر دائم مهمان اپرای مارینسکی سنت پترزبورگ روسیه است، علاوه بر مالاگا مدیریت هنری ارکستر سمفونیک شهرهای، بروکسل، پراگ و زاگرب را به عهده داشته است.در این فصل هنری که هفته آینده با کنسرت دوازدهم و ‌برنامه جدیدی خاتمه خواهد یافت، علی رهبری موسیقی شرق و غرب را انتخاب کرده است. موسیقی فلامنکو در حقیقت همان موسیقی‌ است که موسیقی شرق و غرب را بهم آمیخته است.این کنسرت مانند تمام کنسرت‌های ۱۲ ماه گذشته علی رهبری برای تلویزیون روسیه نیز ضبط شد که با سوئیت دافنیس و کلوعه، اثر موریس راول آهنگساز فرانسوی و سمفونی شماره ۱۰ اثر دیمیتری شوستاکوویچ آهنگساز روسی قرن بیستم خاتمه یافت.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها