به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۱۶۲۳۸

کتاب کمیاب هزاران پوند فروش رفت

کتاب کمیاب هزاران پوند فروش رفت
گروه فرهنگی: یک نسخه چاپ اول کتاب «هابیت» که در یک حراجی خیریه پیدا شده بود، هزاران پوند فروخته شد.
به گزارش ایسنا،‌ یکی از نسخه‌های چاپ اول کتاب «هابیت‌» نوشته «جی آر آر تالکین» پس از اینکه در یک فروشگاه خیریه کشف شد، اخیرا به قیمت ۱۰,۰۰۰ پوند به فروش رسید.

این نسخه کمیاب که داستان شخصیتی به نام «بیلبو بگینز» را روایت می‌کند، در یک فروشگاه خیریه شهر «داندی» واقع در اسکاتلند به فروش رسید. با توجه به اینکه این فروشگاه فقط کالاهایی به قیمت  ۵ پوند یا کمتر را به فروش می‌گذارد،‌ در وب‌سایت «ایبی» ارائه شد و در نهایت به قیمت ۱۰,۰۹۹.۵۰ پوند فروخته شد.این کتاب یکی از نخستین ۱,۵۰۰ نسخه از «هابیت»‌ است که بلافاصله پس از انتشار در سال ۱۹۳۷ میلادی به دنبال نقدهای تحسین‌کننده به طور کامل فروخته شد. این نسخه‌های چاپ نخست «هابیت»‌ تصویرگری‌های سیاه و سفیدی را شامل می‌شوند که توسط خود «تالکین» خلق شده‌اند.

این کتاب درحالی به قیمتی چشمگیر فروخته شده است که اخیرا در ماه جولای یک نسخه چاپ اول کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» به مزایده گذاشته شد و در نهایت به قیمت ۱۰,۵۰۰ پوند به فروش رسید. این نسخه از کتاب «هری پاتر» یکی از ۵۰۰ نسخه‌ای بود که انتشارات «بلومزبری» در سال ۱۹۹۷ میلادی چاپ کرد.در سال ۲۰۱۵ نیز یک نسخه از چاپ اول کتاب «هابیت»‌ شامل عباراتی به زبان انگلیسی باستان نوشته «تالکین»‌ به قیمت ۱۳۷,۰۰۰ پوند فروخته شد.
برچسب ها: کتاب هابیت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها