به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۴۱۷۶۲۵

 سرباز آمریکایی در پادشاهی منزوی

 سرباز آمریکایی در پادشاهی منزوی
گروه بین الملل: کره شمالی، کشور آسیایی به شدت منزوی و دیکتاتوری، خانه چیز‌های فوق العاده غیرعادی است، اما برای بسیاری در داخل مرزهایش، زندگی در تجملات دور از ذهن است؛ و چه واقعیتی در انتظار تراویس کینگ است، سرباز ۲۳ ساله آمریکایی که روز سه شنبه با عبور از مرز در حالی که فریاد می‌زد "ها‌ ها ها!" به کره شمالی فرار کرد.
به گزارش فرارو به نقل از نیویورک پست، از نظر سوابق عجیب، پادشاهی منزوی - که با چین، روسیه و کره جنوبی با ۲۶ میلیون جمعیت هم مرز است - هتل ۱۰۵ طبقه ریوگیونگ در پیونگ یانگ را در خود جای داده است. این بلندترین ساختمان کره شمالی است و طبق گزارش‌ها هرگز میزبان یک مهمان نبوده است. همچنین یکی از بلندترین ساختمان‌های خالی از سکنه جهان است و با وجود آغاز ساخت آن در سال ۱۹۸۷، هنوز تکمیل نشده است.
عجیب‌تر این است که کره شمالی بزرگ‌ترین ورزشگاه جهان را نیز در خود جای داده است. استادیوم می‌دی در پیونگ یانگ که در سال ۱۹۸۹ ساخته شد، که در سال ۲۰۱۴ به‌روزرسانی شد، با طرحی که از شکوفه ماگنولیا الگوبرداری شده است، که ۱۵۰۰۰۰ نفر ظرفیت دارد.
پیونگ یانگ همچنین خانه طاق پیروزی خود است - شبیه به طاق نمادینی که اغلب در پاریس از آن عکس گرفته شده است - که پس از بنای یادبود انقلاب در مکزیکو سیتی، دومین طاق بلند روی زمین است.
جدای از ظواهر توخالی، همه این‌ها این سوال را ایجاد می‌کند که آیا تراویس کینگ می‌داند که خودش را درگیر چه جایی کرده است یا خیر.
کره شمالی مدت هاست که با یک بحران گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کند.
ماه گذشته، سه شهروند کره شمالی در ارتباط محرمانه با بی‌بی‌سی گفته‌اند که مواد غذایی به قدری کمیاب است که برخی از همسایگان آن‌ها از گرسنگی مرده‌اند. در اواخر دهه ۱۹۹۰، کره شمالی یک قحطی ویرانگر را که تا سه میلیون کشته به جا گذاشت تجربه کرد. شایعات اخیر درباره گرسنگی، که مصاحبه‌های بی بی سی موید آنهاست، باعث نگرانی در مورد وقوع یک فاجعه دیگر شده است.
اقدامات انزوای کووید-۱۹ در کره شمالی به معنای بسته شدن مرز‌های این کشور با روسیه و چین است که بر واردات غلات، کود و ماشین آلات چین تأثیر گذاشته است.
اعتقاد بر این است که تراویس کینگ توسط نیرو‌های مسلح کره شمالی بازداشت شده است و کره شمالی نیز به دلیل بازداشت طولانی مدت شهروندان آمریکایی شناخته شده است.
برای مثال اُتو فردریک وارمبیر یک دانشجوی آمریکایی بود که از ژانویه ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۷ میلادی به جرم آنچه دولت کره شمالی آن را اعمال خصمانه خوانده بود، دستگیر و زندانی شده بود. جرم وی، دزدیدنِ یک پوستر تبلیغاتیِ حزب بود و برای آن به ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه محکوم شده بود. وی کمی پس از بازگردانده شدن به ایالات متحده درگذشت.
زندگی در کره شمالی از جهات دیگر نیز ناامن است. در سال ۲۰۱۴ و در رابطه با املاک مسکونی، مقامات یک عذرخواهی نادر برای فروریختن یک ساختمان آپارتمانی ۲۳ طبقه در حال ساخت در پیونگ یانگ که ظاهراً ناشی از کار نامناسب و نظارت غیرمسئولانه بود، کردند. اعتقاد بر این بود که این ساختمان تقریباً ۱۰۰ خانواده را در خود جای داده است که به معنای آمار بالای تلفات است.
با این حال، برای نخبگان کره شمالی، زندگی به دور از تراژدی است. در سال ۲۰۲۲، ری چون، مجری تلویزیون تبلیغات محور کره شمالی، یک خانه مجلل در پیونگ یانگ را از رهبر این کشور، کیم جونگ اون، به دلیل وفاداری به حزب کارگران و دولت، هدیه گرفت.
جزئیات خانه مشخص نیست، اما تصاویر بازدید عمومی او از ملک، ساختمانی به ظاهر تازه ساخت را نشان می‌داد که سطوح آن با یک راه پله وسیع به هم متصل شده اند.
در واقع، مردم کره شمالی در مناطق روستایی در فقر زندگی می‌کنند.
تراویس کینگ که در ارتش به سر می‌برد، پیش از این مدتی را در بازداشتگاه نظامی آمریکا در کره جنوبی گذرانده بود و با اتهامات حمله و آسیب رساندن به خودروی پلیس مواجه شده بود.
کینگ که بنا بر گزارش‌ها به خاطر مرگ یکی از اعضای خانواده اش از نظر روحی آسیب دیده بود، قرار بود روز سه‌شنبه به آمریکا بازگردد.
خانواده تراویس کینگ ۲۳ ساله، او را فردی آرام که مشروب نمی‌نوشید و سیگار نمی‌کشید و از خواندن کتاب مقدس لذت می‌برد توصیف کرده‌اند و می‌گویند پس از بزرگ شدن در جنوب شرقی ویسکانسین، او در مورد خدمت به کشورش در کره جنوبی بسیار خوشحال بود.
حالا خانواده کینگ در تلاش هستند تا بفهمند چه اتفاقی قبل از ورود او به کره شمالی افتاده است.
کارل گیتس، پدربزرگ مادری کینگ، گفت: نمی‌توانم باور کنم که او عمداً این کار را انجام داده باشد. تراویس پسر خوبی است. او هیچ کاری برای آسیب رساندن به دیگران انجام نمی‌دهد.
پدربزرگش می‌گوید که نوه‌اش، چون تمایل داشت به کشور خدمت کند سه سال پیش به ارتش پیوست و می‌خواست عملکرد خوبی داشته باشد. او یک برادر بزرگتر دارد که افسر پلیس است و یک پسر عمو که در نیروی دریایی مشغول به خدمت است.
قرار بود این سرباز این هفته پس از گذراندن نزدیک به دو ماه در یکی از زندان‌های کره جنوبی به اتهام حمله به یک فرد ناشناس، برای اقدامات انضباطی ارتش به ایالات متحده بازگردانده شود. اما او به جای سوار شدن به هواپیما، بی سر و صدا به یک گروه گردشگری ملحق شد که به سمت منطقه پانمونجوم در نزدیکی مرز کره شمالی، می‌رفتند.
سارا لزلی، توریست نیوزیلندی که در این تور با او همراه بود می‌گوید کینگ تنها بود. او از همان اول مانند یک گردشگر واقعی رفتار می‌کرد. شلوار جین و تی شرت معمولی پوشیده بود و برای خودش از فروشگاه یک کلاه خرید.
خانم لزلی گفت در پایان تور گردشگری، زمانی که اعضای گروه مشغول چرخیدن و گرفتن عکس بودند آقای کینگ را دیدم که بلند بلند می‌خندید و میان ساختمان‌ها می‌دوید. اول فکر کردم او در حال شیرین‌کاری است می‌خواهد برای شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک یک فیلم احمقانه ضبط کند اما کمی بعد شنیدم یکی از سربازان فریاد زد آن مرد را بگیرید. اما قبل از اینکه سربازان بتوانند او را بگیرند، کینگ آن سوی مرز بود. فقط چند ثانیه طول کشید.
مشخص نیست انگیزه کینگ از این کار دقیقا چه بوده است و حالا کجاست؟
متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده می‌گوید ما هنوز در حال جمع آوری اطلاعات هستیم.
کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که دولت در تلاش است تا مشخص کند کینگ در کجا بازداشت شده و دلیل او برای عبور از مرز چه بوده است. او همچنین تاکید کرد مقامات برای اطمینان از بازگشت او به کنار خانواده‌اش تلاش خواهند کرد.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها