به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۵:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۹ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۴۱۹۱۲۸

این عوامل کمردرد را بیشتر می کند

این عوامل کمردرد را بیشتر می کند
گروه سلامت: کمردرد علت اصلی ناتوانی در جهان است و بیش از ۶۰۰ میلیون نفر با این عارضه زندگی می کنند.
به گزارش سیناپرس، تجزیه و تحلیل سیستماتیک داده‌های تقریباً ۵۰۰ مطالعه در سراسر جهان طی ۳۰ سال می تواند بار جهانی کمردرد را بر اساس کشور، سال، سن، جنس و شدت تخمین بزند.
 
جیمی اشتاینمتز (Jaimie Steinmetz) پژوهشگر ارشد موسسه سنجش و ارزیابی سلامت در دانشگاه واشنگتن می گوید: بار به ترکیبی از شایع بودن کمردرد و میزان کاهش سلامتی آن اشاره دارد و ما کمردرد را از افراد ۵ ساله به بالا اندازه گیری کردیم.اشتاینمتز توضیح می دهد:کمردرد در بین علل ناتوانی در سه دهه گذشته رتبه اول را داشته است. با این حال، کمردرد اجتناب ‌ناپذیر نیست. نتایج مطالعه ما نشان داد که اگر جامعه بتواند به طور مستقیم به سه عامل خطر اصلی چاقی، سیگار کشیدن و عوامل ارگونومیک محیط کار رسیدگی کند، می تواند بار کمردرد را تا ۳۹ درصد کاهش دهد.

سیگار قبلاً با میکروسیرکولاسیون آسیب دیده ساختارهای ستون فقرات، به عنوان مثال، دیسک ها و مفاصل، و همچنین با ضعیف شدن استخوان ها همراه بوده است. اما محققان همچنین می‌دانند که سیگار کشیدن اغلب با سایر عوامل سبک زندگی، از جمله کم تحرکی، چاقی و کم خوابی مرتبط است که همگی با افزایش خطر کمردرد مرتبط هستند.

به طور مشابه، چاقی با سایر عوامل سبک زندگی ناسالم مرتبط است که همه آنها می توانند خطر کمردرد را افزایش دهند. چاقی همچنین با افزایش بار بر روی ساختارهای ستون فقرات مرتبط است و آنها را مستعد آسیب و پاسخ التهابی سیستمیک می کند.

به گفته اشتاینمتز، کمردرد تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله بیولوژیکی، اجتماعی و روانی قرار می گیرد. پیچیدگی آناتومیکی ستون فقرات انسان به این معنی است که در بیشتر موارد، یک علت ساختاری ساده، مانند یک مفصل یا عضله، حتی با تصویربرداری تشخیصی پیچیده قابل شناسایی نیست.

این امر بدان معنی است که تشخیص ها عمدتاً بر اساس علائم گزارش شده انجام می شود و در حالی که اکثر موارد کمردرد کوتاه مدت هستند، با بهبودی در شش هفته اول شروع درد، یک سوم موارد پایدار می ‌شوند و ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشند. این تداوم به بار قابل توجه این وضعیت کمک می کند.

اشتاینمتز می گوید: ما پیش بینی می کنیم که ۸۴۳ میلیون نفر در سراسر جهان با این بیماری زندگی کنند. مشکل کمردرد از بین نمی رود مگر اینکه سیاست گذاران مداخله کنند. اگرچه جنسیت فرد مستقیماً خطر کمردرد را تعیین نمی کند، این وضعیت در بین زنان بسیار شایع تر است. مطالعه ما نشان داد که در کل جهان ۳۹۵ میلیون زن در مقایسه با ۲۲۵ میلیون مرد، کمردرد را گزارش کرده‌اند.

این اختلاف را می توان با تفاوت در رفتار مراقبت جویانه و همچنین در دسترسی به مراقبت های بهداشتی، بین مردان و زنان توضیح داد.اشتاینمتز می افزید: میزان بروز کمردرد نیز بسته به سن شما متفاوت است. این یک افسانه رایج است که کمردرد بیشتر در بزرگسالان در سن کار شایع است، اما در واقع، این میزان برای افراد ۸۰ ساله بالاترین میزان است. در مورد مراقبت معمولاً افراد مسن نادیده گرفته می شوند.

افراد مسن مبتلا به کمردرد دسترسی محدودی به درمان‌های مبتنی بر شواهد دارند که سبک زندگی سالم و بهبودی را تشویق می‌ کنند، مانند درمان‌هایی که از بیماران برای مدیریت علائم خود حمایت می‌ کنند. اشتاینمتز در پایان می گوید: برای کسانی که کمردرد دارند، راه های بهتر و موثرتری برای مدیریت آن مورد نیاز است. مطالعات نشان می ‌دهد که بسیاری از درمان‌های فعلی یا مؤثر نیستند یا بسیار کم هستند. این درمان ها شامل مسکن ها و برخی روش های جراحی است.شرح کامل این مطالعه در مجله تخصصی The Lancet Rheumatology منتشر شده است.
برچسب ها: کمر درد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها