به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۱:۰۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۷ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۴۲۱۰۴
چرا تيم فركي در ديدارهاي حساس نتيجه نمي‌گيرد؟

مشكل فني حسين فركي در فولاد

گروه ورزشي: فولاد خوزستان در ميان بهت و ناباوري دوستداران فوتبال ايران، بدون باخت! از گردونه رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا حذف شد!
مشكل فني حسين فركي در فولاد
چهارشنبه شب بيش از 40 هزار تماشاگر خوزستاني به ورزشگاه غدير آمده بودند تا صعود به جمع 8 تيم مرحله يك‌چهارم نهايي تيم محبوب خود را جشن بگيرند. بازي خوب فولاد در ديدار رفت در قطر و نتيجه صفر بر صفر همه را به يقين رسانده بود كه فولاد به راحتي به يك‌چهارم‌نهايي راه خواهد يافت؛ اما چگونه اينگونه نشد؟! در پاسخ به اين سئوال بايد كمي به عقب‌برگرديم. يك هفته مانده به پايان ليگ‌برتر، فولاد ديداري حساس را در همين ورزشگاه (غدير) در مقابل استقلال تهران برگزار كرد كه حكم قهرماني فولاد را به همراه داشت.

آن روز و در ميان تعجب‌همگان حسين فركي، سرعتي‌ترين و تاثيرگذارترين مهاجم خود يعني اسماعيل شريفات را تا دقيقه 70 روي نيمكت نشاند و بازي هم 1برصفر به سود آبي‌پوشان پايتخت رقم خورد. فركي دليل اين تصميم خود را نيز توضيح نداد. چهارشنبه شب و در مقابل السدقطر هم اين ماجرا دوباره تكرار شد و در حالي كه فولاد چند بازيكن سرعتي خود(رضايي، جماعتي و افشين) را به دليل آسيب‌ديدگي در اختيار نداشت كادر مربيگري فولاد به دليل محاسبات اشتباه، بار ديگر سرعتي‌ترين بازيكن هجومي خود را روي نيمكت نشاندند و پس از اينكه نتيجه اين اشتباه را با 2 گل حريف در نيمه اول ديدند و خصوصا پس از اعتراض‌ تماشاگران، شريفات را در نيمه دوم وارد زمين كردند.

حضور شريفات به فولاد چهره‌اي هجومي داد كه نتيجه‌اش هم تلافي 2 گل خورده و تساوي 2بر2 بود كه البته هيچ سودي براي تيم شايسته خوزستاني نداشت و قهرمان ليگ‌برتر هم مثل 3 نماينده ديگر ايران در اين رقابت‌ها از گردونه مسابقات حذف شد. با همه احترامي كه براي حسين فركي قائليم بايد اين واقعيت تلخ را بگوييم كه او ثابت كرد در ديدارهاي حساس و بزرگ تصميمات پرريسك و بعضا ويرانگري مي‌گيرد. نگاهي به ليگ‌برتر گذشته نشان مي‌دهد فولاد با وجودي كه قهرمان شد اما در اكثر ديدارهايش با تيم‌هاي بزرگ و بالانشين جدول يا شكست خورد و يا به تساوي رضايت داد! و اين امر نشاندهنده اين واقعيت تلخ است كه باشگاه فولاد براي فصل آينده بايد در كنار همه كارهاي ارزشمندي كه صورت داده به تشكيل «كميته فني» اقدام نمايد تا مربيان خود را در روزهاي حساس مشاوره و راهنمايي نمايند.

فركي مربي خوب و باشخصيتي است اما بايد قبول كند در ديدارهاي بزرگ و حساس در تصميم‌گيري‌هايش بسيار ضعيف عمل مي‌كند. حذف فولاد در مرحله يك هشتم نهايي برخلاف نظر آقاي فركي (پس از پايان بازي با السد) نه به خاطر جواني و كم‌تجربگي فولاد بلكه عمدتا به دليل اشتباه محاسبه كادر مربيان اين تيم و شخص خود او به عنوان سرمربي در آناليز حريف و چينش تيم خود بوده است. اين نكته مهمي است كه مديران باشگاه فولاد براي فصل آينده نبايد از آن غافل شوند و اين تجربه تلخ را كه فوتبالدوستان خوزستان و ايران را به شدت آزرده خاطر نمود (از اين بابت كه صعود در چنگ فولاد بود) براي فصل آتي مدنظر داشته باشند.