به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۰:۵۱
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۹ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۴۲۱۰۹۲

ما می‌خواهیم لخت بشیم؟ شما که خودتان ما را لخت کردید!

ما می‌خواهیم لخت بشیم؟ شما که خودتان ما را لخت کردید!
گروه فیلم: سخنان اعتراضی سیدحسن آقامیری (روحانی خلع لباس شده) در اعتراض به نسبت دادن معترضین به غرب که در فضای مجازی وایرال شده است.
...
در باره سیدحسن آقامیری در ویکی پدیا اینگونه آمده است: 
او بنا به گفتهٔ خودش، به دلیل خاطرهٔ خوبی که در زمان کودکی از هیئت نزدیک محل سکونت خود داشت و همچنین داشتن پدر روحانی، به هیئت و روحانیت علاقه‌مند شد و به سمت تحصیلات دینی در حوزه گام نهاد و سال ۱۳۷۵ وارد حوزه علمیه شد و سخنرانی‌های خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرد. ابتدا در ایام تبلیغی (ماه‌های محرم، صفر و رمضان) به روستاها می‌رفت تا این‌که بعد از مدتی سر از دانشگاه‌ها درآورد و در جمع دانشجویان به ایراد سخنرانی پرداخت. او از سال ۱۳۸۸ وارد هیئت‌های قم شد و از آن زمان تاکنون در نشست‌های مذهبی در قم سخنرانی می‌‌کرد. فیلم‌ها و فایل‌های صوتی سخنرانی‌های خود را در مراسم‌های مختلف به صورت عمده منتشر می‌کند و به‌صورت زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به تفسیر موضوعات دینی و اخلاقی می‌پردازد؛ همچنین دارای گروهی ویدیوئی به نام بیدار باش می‌باشد که سخنان وی را منتشر می‌کند. و در کانال یوتیوب سخنرانی و پادکست‌های او منتشر می‌شود.
مجلهٔ همشهری جوان در سال ۱۳۹۵ او را به عنوان «روحانی سال» انتخاب کرد. این مجله در مصاحبه‌ای با او نوشت: «سید حسن آقامیری یکی از روحانیونی است که راه شهرت را جور دیگری طی کرد، از مسیر تلویزیون و تریبون‌های مهم و مراسم شناخته شده به شهرت نرسید، بلکه از راه جوانان و فضای مجازی سری بین سرها پیدا کرد و بین قشر خاصی از جوانان محبوب شد.»
صفحهٔ اینستاگرام او چندین میلیون و کانال تلگرامی او نیز هزاران دنبال کننده دارد. از همین روی و با توجه به فعالیت گستردهٔ او در شبکه‌های اجتماعی، مخالفین وی به او لقب «آخوند تلگرامی» داده‌اند! انتقادات تندی از سوی رسانه‌های جمهوری اسلامی پس از لایو او با احلام، خوانندهٔ زن ایرانی، به آقامیری وارد شد. مخالفت‌ها با آقامیری و سخنرانی‌های جنجالی وی همزمان با گسترش و همه‌گیری رسانه‌های اجتماعی در ایران به‌ویژه تلگرام از سال ۱۳۹۵ نیز شروع شد و خبرگزاری‌های نزدیک به حکومت از جمله علی‌اکبر رائفی‌پور، از سخنرانی‌های او به دفعات انتقاد کرده‌اند در دی ۱۳۹۷ آقامیری با انتشار پستی در اینستاگرام خبر از حکم قاضی شعبهٔ دوم کیفری در دادگاه ویژه روحانیت به ریاست دادستان کل کشور داد و اعلام کرد که به دو سال زندان که ۵ سال تعلیق شده و خلع لباس دائم محکوم شده‌است.
بعد از اعلام خبر حکم آقامیری بسیاری برای آشنایی با او پیگیر ماجرا شدند به طوری که طی مدت یک هفته بیش از ۴۰۰ هزار نفر به دنبال‌کنندگان صفحهٔ اینستاگرام او افزوده شد! 
در اسفند ۱۳۹۷ آقامیری با انتشار پستی در صفحهٔ اینستاگرامش خبر از اجرای حکمی که برایش صادر شده داد. او با تماس دادگاه ویژهٔ روحانیت قم، به دادگاه مراجعه کرد و این دادگاه به نیابت از دادگاه ویژهٔ تهران، حکم خلع لباس دائم و دو سال حبس تعلیقی به مدت پنج سال را به وی ابلاغ کرد. قاضی اجرای احکام گفت: «به ما نیابت دادند تا همین‌جا حکم را اجرا کنیم». در حالی که عده‌ای «برای حفظ کرامت» درخواست کرده بودند که حکم خلع لباس آقامیری در خودروی وی و خارج از دادگاه اجرا شود، ولی او به دستور قاضی و در حضور مراجعه‌کنندگان به دادگاه، لباس روحانیت را درآورد و سپس اجازهٔ خروج از دادگاه به وی داده‌شد!
برچسب ها: سیدحسن آقامیری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها