به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۴۲۱۳۰۶

توقف فعالیت تلویزیون دولتی لبنان 

توقف فعالیت تلویزیون دولتی لبنان 
گروه بین الملل: رسانه‌های خبری لبنان گزارش کرده‌اند که، پخش برنامه‌های تنها شبکه تلویزیون دولتی لبنان - تله لیبنان - قطع شده است.
روزنامه لبنانی النهار به نقل از منابع رسمی گفته است که به دلیل مشکلات این شبکه، زیاد مکاری، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، تصمیم به «توقف موقت» فعالیت این شبکه گرفت.
براساس این گزارش، این شبکه با دشواری‌های متعدد مواجه شود که بارزترین آنها در حال حاضر خودداری کارکنان از ادامه کار به دلیل ناکافی بودن حقوق و تاخیر در پرداخت بوده است. مقامات تلویزیون در تماس با نخست وزیر و سایر مقامات دولتی، در صدد یافتن راه حلی برای این بحران هستند.سندیکای کارکنان تلویزیون لبنان از پنجشنبه گذشته در اعتراض به عدم پرداخت حقوق آنان اعلام اعتصاب کرده بود.به گزارش منابع خبری، مشکلات تلویزیون دولتی لبنان منعکس کننده مشکلات مالی و اقتصادی است که دولت این کشور با آنها مواجه است.
تلویزیون لبنان از قدیمی‌ترین شبکه‌های تلویزیونی در کشورهای عربی است و تاسیس آن به سال ۱۹۵۹ میلادی باز می‌گردد. این شبکه در ابتدا به بخش خصوصی تعلق داشت اما در سال ۱۹۷۸ به یک شرکت مختلط خصوصی و دولتی و در سال ۱۹۹۶ به یک موسسه دولتی تبدیل شد.در لبنان، تعدادی شبکه تلویزیونی خصوصی هم فعالیت دارد.
برخی رسانه‌های لبنان گفته‌اند که تلویزیون دولتی پس از «بازسازی» بار دیگر فعال خواهد شد.
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها