به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۴۲۱۳۹۶

داشتن لبخندی زیبا با ایمپلنت دندان【سال2023】

گروه کسب و کار: افرادی که دندان های خود را بنا به دلایل متعددی از دست داده اند می توانند با کاشت ایمپلنت، این مشکل را درمان کنند. ایمپلنت دندانی را با نام کاشت دندان نیز می شناسند که روشی برای درمان مشکل دندان از جمله ترمیم و جایگزینی دندان از دست رفته می باشد.
داشتن لبخندی زیبا با ایمپلنت دندان【سال2023】
در این روش درمانی، پایه ای متناسب با بدن فرد به نام فیکسچر، در داخل استخوان قرار می گیرد و به استخوان فک متصل می شود. در این صورت از یک اباتمنت کمک گرفته می شود تا روکش بر پایه سوار شود. ایمپلنت های دندانی را می توان در کل دهان برای جایگزین دندان ها استفاده کرد که این روش بیش از 95 درصد در جلوگیری از تخریب استخوان و لثه موفق است. علاوه بر این، این درمان بیشترین طول عمر، بیشترین استحکام و بیشترین شباهت را به دندان های طبیعی دارد. بهترین متخصص ایمپلنت در تهران می تواند این روش را به خوبی برای افراد انجام دهد تا دیگر نگران دندان از دست رفته شان نباشند. در حقیقت در سایت های تاپتنا، جراحا، ویکی درمان، پزشک24 و ... پزشکان بسیار حرفه ای و متخصص در این زمینه معرفی شده اند.

ایمپلنت چیست و از چه اجزائی تشکیل شده است؟
ایمپلنت دندان یک پروتز قابل کاشت است که درون دهان و داخل استخوان فک قرار می گیرد. این پروتز در حقیقت از تیتانیوم و گاهی زیرکونیوم ساخته شده است که به علت سازگاری با محیط دندان هیچ حساسیتی به وجود نمی آورد. این پایه فلزی در ناحیه تحتانی بافت لثه، در داخل استخوان فک قرار گرفته می شود تا به عنوان ریشه دندان عمل کند. از این رو دندان مصنوعی یا روکش دندان را در جای خود ثابت می کند. ایمپلنت دندان مثل پیچی می باشد که با سوراخی که با دریل مخصوص ایجاد می شود در استخوان فک قرار می گیرد و بعد از گذشت چند ماه به بافت استخوانی جوش داده می شود. این پایه فلزی به علت داشتن خاصیت غیر مغناطیسی و مقاومت زیاد در مقابل اکسیژن، داشتن ترکیبات اسیدی و نمک، هنگام قرار گیری در استخوان فک، جسم خارجی به حساب نمی‌آید و کاملاً با فک خود فرد سازگار است.

کاندیدای مناسب ایمپلنت دندان
در کل هر فردی که یک یا چند دندان را از دست داده باشد می تواند برای محافظت از ظاهر دندان و سلامت دهان و دندان خود از ایمپلنت دندان استفاده نماید. ولی این روش برای کسانی که زیر 18 سال اند توصیه نمی شود زیرا هنوز استخوان فک آن ها رشد می کند و این افراد باید پیش از مراجعه کردن به یک کلینیک دندانپزشکی برای انجام اقدامات دندانپزشکی صبر کنند تا رشد استخوان فک آن ها متوقف شود. اگر سن شما زیر 18 سال است و یا به دنبال یافتن راه حلی برای جایگزینی دندان از دست رفته هستید، می توانید به یک کلینیک دندانپزشکی بسیار معتبر که پرسنل مجرب دارد مراجعه کنید تا دندانپزشک روش تخصصی دیگری از جمله استفاده از دندان موقت را برای شما یا فرزندتان پیشنهاد دهد.

برخی از افراد می توانند کاندیدای بسیار مناسبی برای ایمپلنت باشند که در ادامه شما را با آن ها بیشتر آشنا خواهیم کرد:
•    افرادی که لثه های سالمی دارند
•    افرادی که تراکم استخوان کافی دارند
•    مسئولان بهداشت دهان و دندان

در ضمن، کاشت ایمپلنت دندان برای برخی از افراد مناسب نمی باشد که در ادامه ذکر می شوند:
•    افراد زیر 18 سال
•    زنان حامله
•    افراد سیگاری و کسانی که الکل مصرف می کنند.
•    افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت کنترل نشده، بیماری های نقص ایمنی، هموفیلی و غیره.
•    افرادی که سر و گردن آنها با پرتودرمانی درمان می شود.

کاندیدای مناسب ایمپلنت دندان

مراحل کاشت ایمپلنت دندان
برای کاشت ایمپلنت باید مراجلی طی شوند که در ادامه ذکر می شوند:
1 . شما باید سعی کنید در این مرحله معاینات عمومی و بررسی سوابق پزشکی دندانپزشک را جهت تعیین تکنیک مناسب درمانی، عکس برداری با اشعه ایکس دندان برای بررسی استخوان فک و زیرساخت های دهانی شامل اعصاب، تراکم استخوان و حجم استخوان فک انجام دهید. این مراحل می توانند ناحیه دقیق ایمپلنت دندانی را مشخص کنند.
2 . یک جراح فک و صورت در صورت لزوم پیوند استخوان فک را انجام می دهد تا پایه ای محکم برای حمایت از پایه ایمپلنت دندانی مناسب ایجاد کند.
3 . در ادامه در این مرحله باید قالب گیری و ساخت پروتزهای دندانی با حساسیت و دقت بالا انجام شود.
4 . جراح در این مرحله شرایط بیمار را در نظر می گیرد، ایمپلنت را به گونه ای قرار می دهد که بعد از بهبود یافتن بافت لثه و جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک، پروتزهای دندانی را بر روی پایه قرار دهد.
5 . متخصص ایمپلنت در این مرحله پروتز دندان را بر روی پایه ایمپلنت قرار می دهد.
6 . بعد از پایان یافتن کاشت ایمپلنت دندان، معاینات و مراقبت های دوره ای انجام می گیرد.

هزینه کاشت ایمپلنت در تهران
برای کاشت ایمپلنت باید هزینه ای به متخصص بپردازید که مقدار مبلغ پرداختی به موارد مختلفی می تواند بستگی داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که تعداد ایمپلنت بیشتر باشد، جراح باید مواد و تجهیزات بیشتری استفاده کند که در نهایت هزینه ها افزایش می یابد. در ضمن نوع ایمپلنتی که در استخوان فک قرار داده می شود، بسیار مورد موثری است زیرا هر اندازه که جنس ایمپلنت به کار رفته بهتر باشد، هزینه پرداختی افزایش می یابد. به طور کلی موارد مختلف بسیاری هستند که در هزینه کاشت ایمپلنت دندان اثر می گذارند که اگر می خواهید در این باره اطلاعات کافی کسب، می توانید از پزشکان معرفی شده در سایت جراحا پرس و جو کنید.

هزینه کاشت ایمپلنت در تهران

کلام آخر
کاشت ایمپلنت گزینه درمانی بسیار مناسبی برای دندان های از دست رفته است که می تواند تاثیر بسزایی بر روی زیبایی ظاهری دندان ها بگذارد. شما با کاشت ایمپلنت دیگر نگران لبخند خود نیستید. در حقیقت این روش می تواند اعتماد به نفس شما را بیفزاید و در ضمن موجب راحت تر غذا خوردن شما شود. ایمپلنت انواع مختلفی دارد که هر یک از جنس و مواد مخصوصی ساخته شده اند که متخصص باید متناسب با هزینه پرداختی بیمار و نیاز او، ایمپلنت مورد نظر را استفاده کند.
ما سعی کردیم در این مقاله مطالب مفیدی در رابطه با داشتن لبخندی زیبا با ایمپلنت دندان در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید، می توانید از طریق سایت جراحا یا jaraha.com در میان بگذارید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها