به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۲۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۸ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۲۳۱۴

مستند ترنس مالیک با صدای بلانش و پیت

گروه فرهنگ و هنر: مستند «سفر زمان» جدیدترین ساخته «ترنس مالیک»، کارگردان برجسته و کم‌کار آمریکایی با روایت «کیت بلانش» و «برد پیت» به سینماهای جهان می‌آید.
مستند ترنس مالیک با صدای بلانش و پیت
مستند «سفر زمان» به کارگردانی «ترنس مالیک» که در دو نسخه 40 دقیقه‌ای و بلند ساخته شده است، با صدای دو بازیگر سرشناس سینمای جهان «کیت بلانش» و «برد پیت» اکران می‌شود. «ترنس مالیک» در 30 سال گذشته مشغول ساخت تدریجی این مستند بوده است که به تاریخ جهان از آغاز شکل‌گیری و تولد آن تا سقوط نهایی آن می‌پردازد. در این مستند که هم‌اکنون در بازار فیلم شصت و هفتمین جشنواره کن به خریداران بین‌المللی فروخته می‌شود، «برد پیت» علاوه بر ایفای نقش راوی به همراه «گرنت هیل»، «دد گارنر»، «نیکلاس گوندا»، «سارا گرین» و «بیل پولاد» یکی از تهیه کنندگان این مستند به شما می‌رود که قرار است، اکران جهانی خود را طبق برنامه در سال 2016 میلادی آغاز کند.

فیلم‌های «زمین‌های لم‌یزرع» (1973)، «روزهای بهشت» (1978)، «خط باریک سرخ» (1998)، «درخت زندگی» (2011) «به سوی شگفتی» (2012) در کارنامه سینمایی ترنس مالیک به عنوان یک سینماگر خاص، کم‌کار و طبیعت‌گرای آمریکایی دیده می‌شود که فیلم «درخت زندگی» نخل طلای بهترین فیلم جشنواره معتبر کن را برای او به ارمغان آورد. او در طول چندین دوره کار سینمایی، فقط یک فیلم کوتاه و پنج فیلم بلند سینمایی ساخته‌ است. بسیاری از منتقدان سینما، کارهای او را بویژه دو فیلم «زمین‌های لم‌یزرع» و «روزهای بهشت» را شاهکار سینمایی می‌دانند. او برای فیلم «خط باریک سرخ» علاوه‌بر خرس طلای جشنواره برلین، نامزد دریافت جایزه اسکار در دو رشته بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز شد.
مرجع : ايسنا