به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۳۰ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۴۲۳۲۹۲
نظرات و دیدگاه‌ها

ده نفر در یک هفته تصمیم برای ۸۵ میلیون؟!

ده نفر در یک هفته تصمیم برای ۸۵ میلیون؟!
حسین ثنایی‌نژاد
"تنها 10 نماینده مجلس با رویکردی خاص طی یک هفته لایحه‌ای را به تصویب رساندند که قرار است ۸۵ میلیون ایرانی اعم از خیل مخالفین را تحت تاثیر خود قرار داده و بخش اعظمی از جامعه را در رابطه با موضوع لباس و حجاب زنان تبدیل به متهم کند."
عملکرد برخی مراکز تصمیم گیری و استفاده حداکثری آنها از امکانات قانونی برای پیش‌بردن اهداف سیاسی‌شان یک اشکال عمده برای حاکمیت به وجود آورده و آن برملا شدن ضعف قانون اساسی موجود برای یک حکمرانی خوب است.
احمدی نژاد نیز چنین می‌کرد. به خاطر دارم وقتی مجلس او را تهدید به سوال کرد هیچ اهمیتی به آن نداد و اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی را شخصا منحل کرد و یا وقتی وزیر اطلاعاتش را برکنار کرد و متعاقب آن ۹ روز خودش را خانه نشین کرد نشان داد که هیچ مشکلی برای شخص خودش ایجاد نمی‌شود و قدرت قانونی انجام این کارها را هم دارد. اینک مجلس است که با استفاده از گریزهای قانونی مهمترین لوایح را با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی از صحن علنی خارج می‌کند.
چنین اعمالی شاید افراد استفاده کننده از ضعف‌های موجود در قانون را خشنود سازد اما از آن سو اذهان جامعه را آشکارا به چنین ضعف‌هایی معطوف می‌سازد و تغییر قانون اساسی را به یک ضرورت تبدیل می‌کند.
*****************
گفتنی اینکه، سایت رسمی مجلس اعضا کمیسیون قضایی و حقوقی را ۱۰ نفر ثبت کرده است. یعنی در بهترین حالت و حضور همه اعضا با رای ۱۰ نماینده برای بالغ بر ۸۵ میلیون نفر ایرانی قانون حجاب نوشته شد!! ۱۰نفری که مجموعا تنها ۴۱۶ هزار و ۷۱۰ رای داشتند!
 
برچسب ها: لایحه حجاب

۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ۱۰:۳۹
متاسفم برای این کشور بزرگ (436482)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها