به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۱:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۴۲۳۸۶۲

حمله قابل پیش‌بینی تندروها به اظهارات خاتمی

حمله قابل پیش‌بینی تندروها به اظهارات خاتمی
گروه سیاسی: محمدحسین مهرزاد در سایت امتداد نوشت: اظهارات روز گذشته سید محمد خاتمی درباره لزوم خود‌اصلاحی حاکمیت و تبعات به تاخیر انداختن و سر باز زدن از آن حمله همه جانبه حامیان و ذینفعان شرایط موجود را به دنبال داشته است چنانکه روزنامه کیهان در مطلبی خواستار محاکمه او شد و جوان با پیچ و مهره کردن نوشته اخیر محمد قوچانی به خاتمی عکس اصلی صفحه اولش را برای دومین بار در روزهای اخیر به او اختصاص داد. دوستان اصولگرایی که این روزها اهل مخرج مشترک گرفتن با دشمن شده‌اند و همدیگر را در دعوا با این اتهامات می‌نوازند خوب است دنبال مخرج مشترک حمله به خاتمی هم بگردند. چطور است که هم‌زمان براندازان و تندروهای داخلی مثل دو تیغه قیچی حمله به خاتمی را تدارک می‌بینند؟
کیهان نوشته:«امثال خاتمی نه فقط برای جنایت و وطن‌فروشی سال ۸۸ بلکه به خاطر تلبیس انتخاباتی سال ۹۲ و ۹۶ و نابودی معیشت مردم محاکمه و مجازات می‌شدند. اما چون آزادی بیان- حتی در حد لافزنی و تحریف- برقرار است، متهم بدهکاری چون او می‌تواند ادا و اطوار طلبکاران را دربیاورد! از همه طنزها خنک‌تر هم این است که فرد بی‌کفایتی با هشت‌سال ریاست‌جمهوری و چندسال وزارت و نیز هشت‌سال حمایت از ناکارآمدترین دولت تاریخ چنددهه اخیر، با واژه اپوزیسیون بازی کند و خود ناچیزش را مثلا اپوزیسیون وانمود کند!! یادآور می‌شود در نظام‌های دموکراتیک غربی که قبله آماده غربگرایان هست، امکان ندارد به دار و دسته و گروهی اجازه بدهند که بعد از چندبار ارتکاب وطن‌فروشی و آشوب‌افکنی و بازی به‌عنوان مهره پیاده سرویس‌های خارجی در برنامه براندازی، مجال عرض‌اندام داشته باشد چه رسد به اینکه درباره انتخابات و دموکراسی و اپوزیسیون قانونی حرف بزند.»
حسین شریعتمداری در ادامه ماجرایی که درباره سکوهای مجازی درست کرد و خواستار مدیریت آنها توسط نظام شد امروز به اسم توضیح درباره آن یادداشت بار دیگر همان حرف‌ها را زده است:«مقصود و منظور ما همه پلتفرم‌ها و سکوهای مجازی نیست، چرا که بسیاری از آنها فعالیت مثبت و گره‌گشایی دارند، بلکه منظور آن تعداد از سکوهای مجازی است که ضمن کسب درآمدهای نجومی و فوق‌نجومی با استفاده (بخوانید سوءاستفاده‌) از امکانات و ظرفیت‌های کشور، در بزنگاه‌ها، ماموریتی که دشمنان این مرزو‌بوم بر عهده آنها گذارده است را انجام می‌دهند.»
کیهان خطاب به مقامات رسمی می‌گوید مدیریت این پلتفرم‌هایی که ما می‌گوییم را به افراد صاحب صلاحیت بدهید. لابد یک شورای نگهبان پلتفرم‌ها بسازیم تا مدیران پلتفرم‌ها را هم احراز صلاحیت کند:«روی سخن با مسئولان محترم نظام است که چرا به سکوهای قانون‌گریز اجازه فعالیت داده‌اید؟! و با چه توجیهی مدیریت اقتصاد دیجیتال را به سکوهایی سپرده‌اید که از یک سو با استفاده مفت و مجانی از امکانات و ظرفیت‌های نظام درآمدهای فوق‌نجومی کسب می‌کنند و از سوی دیگر در بزنگاه‌ها اهداف دیکته شده دشمنان مردم را به اجرا می‌گذارند؟! …چرا نباید مدیریت این سکوها تحت نظارت دولت به افراد صاحب صلاحیت سپرده شود؟!»
روزنامه جوان هم در خصوص اظهارات دلسوزانه خاتمی که تایید کرده نه از انقلاب پشیمان است و نه جمهوری اسلامی را رد می کند نوشته:«مرام رهبری هرگز این نبوده است که شما را از صحنه خارج کند (که به تعبیر یکی دیگر از خودتان، اگر رهبری اراده می‌کرد، هیچ‌کدام از شما اکنون اینجا که هستید، نبودید). رهبری بیشترین مدارا‌ها را در چارچوب قانون به گواهی تاریخ با شما داشت. کاش به حد خود و به سهم خود قانع بودید. اکنون هم کاش ذره‌ای درد ملت را داشتید. شما اگر دردشناس بودید، در آن سی سالی که به قدرت رسیدید، درد را چاره می‌کردید، اما افسوس که دردشناس خوبی هم نبودید و حالا هم با قرض‌گرفتن عبارات محمود احمدی‌نژاد به میدان آمده‌اید تا آن تاریخ مشعشع اصلاح‌طلبی را به برگ زرین پوپولیسم هم آغشته کنید تا هیچ جای پاکی روی لوح خود باقی نگذارید. هیهات که مردم را سری و سودای دیگری است.»ظاهرا حد و سهم خاتمی همین است که نفس می‌کشد. بیش از این هرچه بگوید از حدش عبور کرده است. 
گزارش روشنگرانه روزنامه فرهیختگان که ارگان رسانه‌ای دانشگاه آزاد است ابعاد تازه‌ای از ماجرای باغ نارنجستان شیراز را افشا کرده و پروژه برخی عزیزان را سوزانده است. تبعات این سوزاندن و سوخته شدن به جنگ رسانه‌ای میان اصولگرایان بدل شده و امروز همشهری در حمله‌ای به دانشگاه آزاد و روزنامه‌اش نوشته:«برکسی پوشیده نیست که امروز جمهوری اسلامی ایران درگیر یک جنگ شناختی در دنیای رسانه است... از مدیران دانشگاه آزاد انتظار می‌رود نسبت به سوگیری رسانه‌های وابسته به این مجموعه توجه بیشتری داشته باشند و بدانند که گاهی با یک گزارش چگونه ممکن است آب به آسیاب دشمن بریزند.»

۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ۱۴:۴۷
دولت حاتمی یکی از بهترین دولتها در یاد مردم هست (436568)
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ۱۶:۲۴
اقا سید انتخاباتها را داغ میکنه و دوباره ناپدید میشه (436572)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ۱۷:۵۲
در زمان همین بی کفایت ناکارآمد حقوق یک کارمند لیسانسه در یک اداره دولتی مساوی بود با سه سکه تمام بهار آزادی ولی در زمان این دولت عدالت همین حقوق یک کارمند مساوی است با یک نیم سکه بهار آزادی (436577)
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ۱۸:۴۹
خاتمی محبوب قلب ها (436578)
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ۲۰:۲۷
حسین عملی ساقی عوض کرده باز؟ ‌‌. خیلی زود به زود ساقی عوض میکنی… (436586)
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ۲۰:۳۹
واقعا در این مملکت کسی نیست دهن این شریعتمداری را گل بگیره که اینقدر حرف مفت نزنه (436589)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ۲۱:۱۱
خاتمی خود را برای حصر خانگی مانند موسوی باید آماده کند کیهان وجوان ارگان فاشیست هاست مهم نیست چه بنویسند اما ان۷۰درصد که ایستاده ونظاره گرند تاکی سکوت خواهند کرد و (436593)
۱۴۰۲/۰۶/۰۳ ۰۶:۲۹
تمام بدبختی ها از نداشتن رییس قوه مجریه لایق بوده است
و تقریبا تمام دوران بعد از انقلاب قوه مجریه دست یک جریان با نام های مستعار مختلف بوده
میر حسین ۸ سال
هاشمی رفسنجانی ۸ سال
خاتمی ۸ سال
روحانی ۸ سال
و حالا همین جریان به جای پاسخگویی به خاطر گندی که زده اند شده اند طلبکار (436610)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها