به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۴۲۳۸۸۵

طالبان: آمریکا نمی‌گذارد به رسمیت شناخته شویم

گروه بین‌الملل: معاون وزارت خارجه حکومت طالبان می‌گوید آمریکا عامل اصلی عدم به رسمیت شناخته شدن حکومت ‌آن‌ها از سوی کشورها در جهان است.
طالبان: آمریکا نمی‌گذارد به رسمیت شناخته شویم
شیرمحمد عباس استانکزی، در گفتگو با تلویزیون خصوصی طلوع‌نیوز در کابل گفت که این موضوع را «نمایندگان کشورهای عضو ناتو و کشورهای اروپایی به آن‌ها گفته‌اند» که اگر اختلافات خود را با آمریکا حل کنند نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشورها به کابل برمی‌گردند و بازگشایی می‌شوند. وی در این گفتگو همچنین می‌افزاید که اعضای طالبان از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۱ درگیر گفتگو‌های خصوصی با آمریکایی‌ها بوده‌اند که وی نیز به نمایندگی از طالبان با آن‌ها صحبت می‌کرده است. استانکزی همچنین در مورد حضور گسترده نیروهای مسلح طالبان در ولایت پنجشیر و مناطق اندراب‌های ولایت بغلان گفت در حالی که در سایر نقاط افغانستان در برابر طالبان مقاومت وجود ندارد در این مناطق هر از گاهی در برابر آن‌ها «مقاومت» ادامه دارد و به این منظور اگر در ساحات دیگر یک پسته نظامی باشد در این حوزه‌ها پنج پاسگاه افراد مسلح طالبان وجود دارد.
او در عین حال از ادامه «نقض حریم هوایی افغانستان توسط پهباد‌های آمریکایی» و کشورهای همسایه افغانستان صحبت کرد و گفت طالبان هنوز امکانات دفاع از حریم هوایی افغانستان را ندارند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها