به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۱ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۲۷۶۷۹

اون با مقام‌های نظامی‌اش وارد روسیه شد

اون با مقام‌های نظامی‌اش وارد روسیه شد
گروه بین الملل: رهبر کره شمالی همراه با مقام‌های ارشد نظامی و وزیر خارجه این کشور وارد روسیه شدند. ارائه تسلیحات به روسیه از جمله اهداف این سفر پیش‌بینی شده است. واشنگتن نسبت به هرگونه معامله تسلیحاتی به این دو کشور هشدار داده است.
رسانه‌های جهان  از ورود کیم‌جونگ اون، رهبر کره شمالی به روسیه خبر دادند. خبرگزاری کیودو ژاپن  به نقل از یک منبع رسمی روسی که نامش فاش نشد گزارش داد که قطار زرهی حامل کیم از منطقه مرزی خسان در پریمورسکی در جنوب‌ترین بخش خاور دور روسیه عبور کرده است. سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی نیز تایید کرد که کیم اوایل سه‌شنبه وارد روسیه شده است.
خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز گذشته وارد ولادی وستوک شده و قرار است در نشست عمومی مجمع اقتصاد شرق که تا چهارشنبه ادامه دارد، شرکت کند.به گفته پسکوف دیدار او با کیم پس از این مجمع انجام خواهد شد. خبرگزاری‌های روسیه گزارش دادند که هیچ کنفرانس خبری از سوی رهبران دو کشور برنامه‌ریزی نشده است. هیچ اطلاعاتی در مورد مکان ملاقات یا حضور کیم در مجمع اقتصادی نیز منتشر نشده است.
خبرگزاری‌های روسیه به نقل از آندری رودنکو، معاون وزیر خارجه این کشور گفته‌اند که پوتین و کیم ممکن است درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه مسکو به پیونگ یانگ گفت‌وگو کنند.
به گفته رسانه دولتی کره شمالی مقامات ارشد صنایع تسلیحاتی و نظامی و وزیر خارجه این کشور، کیم را در سفر به روسیه همراهی می‌کنند.جروزالیم پست به نقل از یک تحلیلگر نوشت که هیئت کره شمالی شامل اعضای برجسته این حزب، از جمله جو چون ریونگ، مدیر بخش صنایع نظامی است که نشان می‌دهد این دیدار بر همکاری‌های تسلیحاتی متمرکز خواهد بود.
مایکل مدن، کارشناس مسائل کره شمالی در مرکز استیمسون در واشنگتن نیز گفت: «حضور جو چون ریونگ نشان می‌دهد که کره شمالی و روسیه نوعی قرارداد برای خرید مهمات منعقد خواهند کرد».به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین "این یک دیدار تمام عیار خواهد بود؛ مذاکراتی بین دو هیئت انجام خواهد شد و پس از آن در صورت لزوم، رهبران به صورت جداگانه به مذاکرات خود ادامه خواهند داد."مقامات آمریکایی پیشاپیش از این مسئله ابراز نگرانی کرده‌اند که مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی به طور فعال در حال پیشرفت است و کیم و پوتین احتمالا در مورد ارائه تسلیحات به روسیه برای جنگ در اوکراین گفت‌وگو خواهند کرد.
پیونگ یانگ و مسکو ارسال تسلیحات از کره شمالی به روسیه را رد کرده‌اند. اما خبرگزاری‌های روسی به نقل از پسکوف نوشتند که سیاست‌های این کشور در مناسبات با کره شمالی را "منافع ملی" روسیه دیکته می‌کند و "نه هشدارهای واشنگتن".
واشنگتن روز دوشنبه بار دیگر به پیونگ یانگ نسبت به فروش تسلیحات به روسیه که می‌تواند در جنگ اوکراین مورد استفاده قرار گیرد، هشدار داد و از کره شمالی خواست تا به وعده خود مبنی بر عدم ارائه سلاح به روسیه پایبند باشد.وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد هرگونه انتقال تسلیحات از کره شمالی به روسیه ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. این قطعنامه‌ها هرگونه معامله تسلیحاتی با کره شمالی را ممنوع می‌کنند.
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما تحریم‌های خود را به شدت علیه نهادهایی که هزینه‌های جنگ روسیه را تأمین می‌کنند، اجرا کرده‌ایم و در اعمال تحریم‌های جدید تردید نخواهیم کرد.»
کره شمالی یکی از معدود کشورهایی است که از زمان حمله روسیه به اوکراین آشکارا از این جنگ حمایت کرده است. پوتین هفته گذشته تاکید کرد که روسیه روابط دوجانبه خود با کره شمالی را "در همه زمینه‌ها و به روشی برنامه‌ریزی‌شده" گسترش خواهد داد.
روسیه و چین تا اواخر سال ۲۰۱۷ به قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد مجازات کره شمالی برای پرتاب موشک‌های بالستیک و آزمایش‌های هسته‌ای رای مثبت داده بودند. مناسبات روسیه و چین نیز به گفته رسانه‌های روسی رو به گسترش است.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها