به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۱ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۲۷۷۰۹

شرایط پیش فروش فردا موتور اعلام شد

شرایط پیش فروش فردا موتور اعلام شد
گروه اقتصادی: شرایط پیش فروش فردا موتور توسط این شرکت اعلام شد. فردا موتورز طی اطلاعیه‌ای شرایط پیش فروش محصولات خود را با قیمت غیرقطعی برای منتخبان دور دوم سامانه یکپارچه خودرو اعلام کرده است.
به گزارش تجارت‌نیوز، فردا موتورز شرکتی که از سال 1392 با همکاری ایران خودرو تأسیس شد اکنون با چهار محصول در بازار خودروی کشور حضور دارد. پیش فروش فردا موتور برای منتخبان دور دوم سامانه یکپارچه دو محصول سوبا m4 و فردا T5 را با موعد تحویل 120 روزه عرضه می‌کند.
 
البته طی اطلاعیه‌ای که در سایت این شرکت منتشر شده، شرکت فردا موتور زمان ثبت‌نام و واریز وجه برای این خودروها را از روز پنج شهریور 1402 لغایت 20 شهریور 1402 اعلام کرده که روز گذشته این مدت زمان به پایان رسیده است. مطابق با پیگیری‌های تجارت‌نیوز از فردا موتورز، تنها منتخبان دور دوم سامانه یکپارچه برای ثبت‌نام و واریز امکان ورود به پنل کاربری خود را دارند.

قیمت محصولات فردا موتور
فردا موتور محصول لوکس خود سوباM4 را با پیش‌پرداخت 910 میلیون تومانی به منتخبان سامانه یکپارچه عرضه می‌کند. این در حالی است که قیمت کارخانه امروز این محصول دو میلیارد و 300 میلیون تومان است. نکته جالب توجه این است که این محصول در بازار آزاد امروز با قیمت دو میلیارد و 230 میلیون تومان به شکل تحویل آنی فروخته می‌شود.

با توجه به اینکه فردا موتور در اطلاعیه خود چندین بار تکرار کرده است که قیمت این محصولات غیرقطعی است، می‌توان گفت که شرکت در این طرح برای افرادی که پول نقد در اختیار دارند و می‌خواهند این خودرو را خریداری کنند به صرفه نیست؛ چراکه همین امروز بدون هیچ‌گونه تأخیری می‌توانند این خودرو را 70 میلیون ارزان‌تر از قیمت کارخانه و با تحویل فوری خریداری کنند.

محصول دیگر در طرح پیش فروش فردا موتور کراس‌اوور فردا T5 است که افراد برای دریافت آن باید 615 میلیون تومان را به عنوان پیش‌پرداخت بپردازند. قیمت کارخانه این محصول در حال حاضر یک میلیارد و 306 میلیون تومان است و در بازار آزاد نیز یک میلیارد و 340 میلیون تومان قیمت دارد.

در واقع با خرید این خودرو از طریق سامانه یکپارچه و این طرح فروش، فرد خریدار با فرض ثبات قیمت‌ها 34 میلیون تومان سود کسب می‌کند، اما احتمال چنین اتفاقی بسیار کم است، چراکه این حجم از تأکید فردا موتور به احتمال زیاد به معنای افزایش قیمت پایانی این محصول تا زمان تحویل به مشتریان یعنی 120 روز آینده است.لازم به ذکر است که فردا موتور خودروی سوباM4 را با سه رنگ سفید، مشکی و خاکستری به بازار عرضه می‌کند و این شرکت برای خودروی فردا T5 سه رنگ سفید، مشکی و بژ را نیز در نظر گرفته است. همچنین فردا موتور سود انصراف از این طرح را برای متقاضیان 15درصد در نظر گرفته است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها