به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۴ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۴۲۸۱۸۸

سیارکی پرسرعت به سمت زمین می‌آید

سیارکی پرسرعت به سمت زمین می‌آید
گروه علمی:ناسا اعلام کرده‌است که سیارک ۲۰۱۶ LY۴۸، یک صخره فضایی ۹۴ متری، قرار است در ۱۶ سپتامبر به زمین نزدیک شود.به گزارش خبرآنلاین، طبق داده‌های مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین (CNEOS)، این سیارک در حال حرکت به سمت ما است. سیاره با سرعت ۳۸۹۲۸ کیلومتر در ساعت.

سیارک ۲۰۱۶ LY۴۸ در نزدیکی مشخصی به زمین قرار خواهد گرفت، اگرچه فاصله دقیق آن مشخص نشده‌است. با این حال، ناسا اطمینان می‌دهد که خطر برخورد با سیاره ما وجود ندارد.سیارک‌ها اجرام کوچک آسمانی هستند که به دور خورشید می‌چرخند. آنها از مواد مختلفی مانند سنگ و فلز تشکیل شده‌اند و اندازه آنها از چند متر تا چند کیلومتر متغیر است. آن‌ها بقایای شکل گیری اولیه منظومه شمسی هستند و گاهی اوقات در صورت تقاطع مسیر آنها با مدار سیاره ما می‌توانند تهدیدی برای زمین باشند.
 
ناسا از طریق تلاش‌های مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین (CNEOS)، سیارک‌هایی را که در نزدیکی زمین قرار دارند، رصد می‌کند. این مرکز داده‌های مربوط به سیارک‌ها را جمع‌آوری می‌کند و مسیر حرکت آنها را برای تعیین خطرات احتمالی که ممکن است ایجاد کنند، محاسبه می‌کند.
 
در مورد سیارک ۲۰۱۶ LY۴۸، ناسا مشخص کرده‌است که در تاریخ ۱۶ سپتامبر در نزدیک‌ترین حالت خود از زمین قرار خواهد گرفت. در حالی که این سیارک نسبتاً به سیاره ما نزدیک خواهد شد، نیازی به نگرانی نیست زیرا با زمین برخورد نخواهد کرد.
برچسب ها: سيارک كره زمین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها