به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۴۲۸۸۱۸
با وجود انتشار تصاویر همخوابگی با محافظش

مقام لواط‌کار طالبان، از دادگاه حکم برائت گرفت!

گروه بین‌الملل: دادگاه نظامی طالبان در کابل ملا احمد آخوند، رئیس اداره توزیع برق کابل در رژیم طالبان، را از اتهام همخوابگی با محافظش مبرا دانست!
مقام لواط‌کار طالبان، از دادگاه حکم برائت گرفت!
حدود یک ماه پیش بود که ویدیویی به رسانه‌های افغانستان درز کرد که ملااحمد آخوند را در حال همخوابگی با مرد جوانی که گفته می‌شد محافظ امنیتی او است، نشان می‌داد. طالبان پس از انتشار این ویدیو، واکنش چندانی نشان ندادند اما یک ماه پس از آن، دادگاه نظامی طالبان در کابل در نامه‌ای اعلام کرد افرادی به نام‌های سمیع‌الله، صدیق‌الله و عبدالودوود علیه ملا احمد در دادگاه نظامی اقامه دعوا کرده بودند که متهم سرانجام حکم برائت گرفت و بین طرفین صلح برقرار شد. در نامه آمده است: «ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، دروغی و جعلی بود و بی‌گناهی ملا احمد ثابت شد و از دادگاه برائت گرفت.» این در حالی است که طالبان یک روز پیش، ۹ تن را در استان غور به اتهام روابط غیرمشروع (لواط، زنا و روابط خارج از ازدواج) به مجازات محکوم کردند و در ملاعام شلاق زدند.
آمار افرادی که در یک سال گذشته پس از دستور اجرای حد و قصاص از سوی رهبر طالبان، در استان‌های مختلف افغانستان شلاق زده شده‌اند، از هزار نفر گذشته است. این افراد اغلب به اتهام همخوابگی با همجنس یا روابط جنسی خارج از ازدواج مجازات شده‌اند.
 با این حال، این عضو ارشد طالبان با وجود اینکه ویدیو رسوایی جنسی‌اش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، از دادگاه نظامی این گروه برائت گرفت. این دادگاه حتی اعلام کرد که از ملا احمد خواسته افرادی را از او شکایت کرده بودند، ببخشد و با آن‌ها مصالحه کند و ملا احمد هم سرانجام  آنان را بخشیده است. طالبان همواره در دستورهایشان با همجنسگرایی مخالفت کرده‌اند و حتی قاضی‌های طالبان گفته‌اند که حکم فردی که با همجنسش همبستر شود، فرو ریختن دیوار روی سرش است. طالبان در نخستین روزهای تصرف افغانستان، برخی دگرباشان جنسی در افغانستان را که شناخته‌شده بودند، به‌شدت مجازات کردند و حتی به قتل رساندند. این گروه که مدعی است فقط از اصول شریعت اسلامی پیروی می‌کند، هیچ یک از اشکال دگرباشی جنسی و جنسیتی را نمی‌پذیرند؛ با این حال تاکنون ویدیوها و عکس‌های متعددی از همخوابگی فرماندهان و مقام‌های رسمی طالبان با پسران نوجوان منتشر شده است. در مواردی هم برخی فرماندهان طالبان به تجاوز به زنان متهم شده‌اند.
مرجع : ایندیپندنت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها