به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۰۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۴۲۸۸۶۸

بارش تاریخی و بی‌سابقه باران در آستارا

بارش تاریخی و بی‌سابقه باران در آستارا
گروه جامعه: مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: براساس آخرین گزارش ها، ۲۷۱ میلیمتر باران در آستارا باریده که در ۱۰۰ سال اخیر سابقه نداشته است.به گزارش ایسنا،امیر مرادی  با اشاره به تداوم بارش باران در شهرستان ها و وضعیت آستارا و وخیم شدن شرایط آبگرفتگی و سیلاب، اظهار کرد: براساس آخرین گزارش ها، ۲۷۱ میلیمتر باران در آستارا باریده که در ۱۰۰ سال اخیر سابقه نداشته است.
 
وی با بیان اینکه حجم آب موجود در رودخانه ها و معابر به جای تخلیه شدن، بیشتر شده است، افزود: آستارا شهرستان ساحلی است و لذا فشار آب دریا مانع از تخلیه حجم آب می شود و باید تا پایان بارندگی ها منتظر بمانیم.
مدیرکل مدیریت بحران گیلان پل دوم آستارا را نیز در معرض خطر تخریب دانست و تصریح کرد: پل سیبلی تخریب شده و اکنون احتمال تخریب پل منطقه سفیر امید وجود دارد و لذا با همکاری شهرداری اقدام به مسدود کردن این پل کردیم.

مرادی، با اشاره به سرریز شدن آب رودخانه به داخل کمربندی و داخل شهر، عنوان کرد: با قایق های هلال احمر مردم را جابجا کردیم.وی از خطر رانش جاده در برخی از روستاهای آستارا خبر داد و بیان کرد: همه دستگاه ها پای کار هستند و برای رفع مشکلات اقدامات سریع انجام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از کدورت آب شرب آستارا به دنبال ورود سیلاب به منابع آبی خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی شهرستان های همجوار، تانکرهای آبرسانی را فراهم کردیم؛ تیر برق‌های آسیب دیده و تخریب شده نیز با همکاری اکیپ های برق منطقه‌ای و توزیع برق در حال جابجایی است.

وی از اسکان ۱۰۰ نفر از مردم که عمدتاً مسافر هستند، خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ نفر دچار آسیب شدند که به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند و خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه فرماندار آستارا برای انتقال مردم از مناطق حادثه خیز، تلفات جانی نداشتیم.مرادی در پایان از وقوع آبگرفتگی در روستاهای بخش حویق شهرستان تالش نیز خبر داد و متذکر شد: هنوز خسارت های وارده جمع بندی نشده و باید تا پایان این شرایط صبر کنیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها