به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۴۳۰۱۴۶

پرفروش‌ترین هنرمند ۲۰۲۲ چه کسی است؟

پرفروش‌ترین هنرمند ۲۰۲۲ چه کسی است؟
گروه فرهنگی:کسی نامش را نمی‌شناسد، چه برسد به اینکه نقاشی‌هایش را تشخیص دهند،، اما به گفته کارشناسان، «ابودیا» هنرمند پرفروش سال ۲۰۲۲ بوده است.با در نظر گرفتن تعداد آثار هنری که در سال ۲۰۲۲ فروخته شده است، «ابودیا» هنرمند ساحل عاجی نه چندان مشهور به یک هنرمند پرفروش تبدیل شد و متخصصان بازار هنر را شگفت‌زده کرد.
 
«ابودیا» که یک هنرمند ساحل عاجی است، آثار هنری خود را با الهام از فرهنگ کشور خود خلق می‌کند در صدر فهرست «۱۰۰ هنرمند هیسکاکس» قرار گرفت. این فهرست جدید، ترند‌های اصلی در هنر معاصر را بررسی می‌کند.آثار هنری «ابودیا» تحت تاثیر گرافیتی‌های «آبیجان» و حکاکی‌های چوبی سنتی غرب آفریقا خلق شده‌اند و با آثار هنری «ژان میشل باسکیا» مقایسه می‌شوند که خود به دلیل نقاشی‌های شبیه به گرافیتی به شهرت رسید.

از زمان جنگ داخلی ساحل عاج در سال ۲۰۱۱، آثار هنری «ابودیا» انعکاسی از آسیب‌های روحی ناشی از بی‌رحمی انسان‌ها بر انسان‌های دیگر بوده‌اند و جمجمه و سربازان را به تصویر می‌کشند.بر اساس این فهرست جدید هنرمندان پرفروش، درمجموع ۷۵ اثر «ابودیا» به فروش رسیده است و پس از آن «دیمن هرست» هنرمند مطرح بریتانیایی با ۷۳ اثر در رتبه بعدی قرار دارد.همچنین قیمت آثار هنری «ابودیا» از چند هزار پوند در یک دهه اخیر به قیمت‌های ۶ رقمی رسیده است. حراجی «کریستیز» در لندن یکی از نقاشی‌های بدون عنوان این هنرمند را در سال گذشته ۵۰۴،۰۰۰ پوند رسیده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: آثار هنری نقاشی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها