به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۴۳۰۶۴۷
خداحافظی با سان‌سیرو؛ ​​​​​​​

آث میلان ورزشگاه ۷۰ هزار نفری جدید می‌سازد

گروه ورزشی: باشگاه آث میلان ایتالیا اعلام کرد از ورزشگاه نمادین سان‌سیرو خداحافظی خواهد کرد و قصد دارد یک استادیوم جدید با گنجایش ۷۰ هزار نفر بسازد.
آث میلان ورزشگاه ۷۰ هزار نفری جدید می‌سازد
این باشگاه درخواست اولیه ساخت ورزشگاه در حومه سان دوناتو را به شهرداری محل داده است. سان‌سیرو از سال ۱۹۲۶ ورزشگاه خانگی میلان بود اما تا برگزاری جام جهانی ۱۹۹۰ در آن بازسازی صورت نگرفت. آث میلان این ورزشگاه را همراه با رقیب همشهری‌اش، اینتر میلان، اجاره می‌کند و تا کنون تلاش‌ها برای مدرن کردن آن به بن‌بست خورده است. در ماه اوت یک کمیته میراث فرهنگی محلی این ورزشگاه را دارای «ارزش‌های فرهنگی» اعلام کرد که قابل تخریب نیست و موجب شد که دو باشگاه شهر میلان به دنبال مکان دیگری برای برگزاری بازی‌هایشان باشند.
 آث میلان امیدوار است علاوه بر ورزشگاه یک ساختمان مرکزی، هتل، فروشگاه باشگاه و موزه هم بسازد. پائولو اسکارونی، رئیس باشگاه، گفت: «بیش از چهار سال است که ما سفری را آغاز کرده‌ایم که یکی از بهترین ورزشگاه‌های جهان را در اختیار باشگاه ما قرار می‌دهد و می‌تواند آینده‌ای موفق و پایدار پیش روی ما قرار دهد.»
«این بیان‌گر گامی مقدماتی در تکمیل این روند است و همچنین دلیلی دیگر بر تعهد مالک باشگاه به تضمین رشد با ثبات میلان در داخل و خارج زمین». سان‌سیرو که به نام ورزشگاه جوزپه مهاتزا نیز نامیده می‌شود در سراسر جهان به خاطر ستون‌های قرمز متمایز و برج‌های مارپیچش شناخته می‌شود تا ورزشگاهی که از بسیاری امکانات اساسی محروم است. به هرحال بازسازی ورزشگاه نیازمند هزینه‌ای هنگفت است و به همین دلیل هم اینتر و میلان سال‌هاست که به دنبال مکانی دیگر می‌گردند.
سال ۲۰۲۱ دو باشگاه اعلام کردند که قصد دارند یک ورزشگاه جدید ۶۰۰۰۰ نفری را در محوطه «کلیسای جامع» بسازند و به طور مشترک استفاده کنند. با این حال، اعتراض‌ها، درخواست‌ها و تجمع‌های مختلف باعث توقف پروژه شد و اعلامیه ماه گذشته کمیسیون میراث فرهنگی هم به هرگونه احتمال ساخت و ساز در آن مکان پایان داد. اینتر هم مانند همشهری‌اش به دنبال ساخت ورزشگاه خود در جایی دیگر است و گفته می‌شود مشغول بررسی زمینی در آسایو، شهر کوچکی در جنوب میلان، است
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها