به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۳۱۴۸۶

آموزش تعمیر کفش با چسب کفش (روشی ساده و مقرون به صرفه)

گروه کسب و کار: تعمیر کفش با چسب کفش می تواند راه حلی مقرون به صرفه و کاربردی برای افزایش عمر کفش مورد علاقه باشد. با چسب کفش می توان اکثر خرابی های کفش را تعمیر کرد، از خرابی های زیره گرفته تا مشکلاتی که برای رویه به وجود می آید. در ادامه یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه تعمیر کفش با استفاده از چسب کفش آورده شده است.
آموزش تعمیر کفش با چسب کفش (روشی ساده و مقرون به صرفه)
گاهی اوقات خرابی های پاپوش با چند ترفند ساده و ابزارآلات رایج و در دسترس رفع می شود. در واقع به جای اینکه برای تعمیرات کفش به سراغ کفاش محله برویم یا هزینه ای اضافه بابت خرید کفش مردانه یا زنانه جدید بپردازیم؛ می توانیم با راه حل های پیش پا افتاده، در عرض چند دقیقه تعمیر کفش را انجام دهیم. 
کارهایی مانند تعمیر پارگی کفش آنچنان پیچیده نیست که نتوانیم با چند ابزار ساده انجام دهید.
اکنون برای اینکه دوباره بتوانیم به پاپوش های خراب، جان دوباره بدهیم و انواع مدل های کفش قدیمی خود را نو نوار کنیم، بهتر است با هم ادامه مطلب پیش رو را بخوانیم. در ادامه با نحوه تعمیر پاشنه شکسته، تعمیر پارگی، تعمیر کفش سوراخ، تعمیر زدگی پارچه، کفی و دیگر بخش ها و خرابی ها آشنا خواهیم شد.

مواد لازم


۱. چسب کفش: چسب کفش باید باکیفیت و به طور خاص برای تعمیر کفش طراحی شده باشد، چسب های عمومی هرچقدر هم قوی باشند ممکن است باعث نابودی کفش شوند. برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که می توان تهیه کرد. بهترین گزینه این است که از کفاش مشاوره گرفته شود.
۲. پارچه نرم یا حوله کاغذی: برای تمیز کردن و آماده کردن سطح کفش استفاده می شود.
۳. نوارچسب یا گیره: برای نگه داشتن ناحیه تعمیر شده تا زمانی که چسب خشک می شود.
۴. الکل: برای پاکسازی سطح کفش پیش از تعمیر.
۵. خلال دندان یا کاردک: برای چسباندن دقیق دو قسمت لازم است.
۶. دستکش محافظ

مراحل انجام کار
برای تعمیر با چسب کفش، ۷ مرحله ساده وجود دارد:

۱. پاکسازی کفش
•    ابتدا ناحیه ای که نیاز به تعمیر دارد با یک پارچه تمیز یا دستمال کاغذی پاک کنید.
•    اگر کثیفی، چربی یا چسب قدیمی روی محل وجود دارد، آن را با الکل تمیز کنید. این کار باعث می شود چسب کفش به خوبی به سطوح بچسبد.

۲. آماده سازی سطح کار
•    اگر در منزل اقدام به تعمیر کفش می کنید، مقداری روزنامه یا یک لایه محافظ روی سطح پهن کنید تا در انتها نیازمند پاکسازی چسب نباشید.

۳. اعمال چسب کفش
•    مقدار کمی چسب کفش را روی یک سطح یکبار مصرف مانند یک تکه مقوا بریزید.
•    از یک خلال دندان یا کاردک کوچک برای پخش یک لایه نازک و یکنواخت از چسب به روی هر دو سطحی که می خواهید بچسبانید استفاده کنید. اگر در حال تعمیر زیره هستید، چسب را هم به زیره و هم به قسمت بالای کفش بمالید.

۴. فشار سطوح روی هم
•    دو قسمتی را که می خواهید به هم بچسبانید با دقت تراز کنید و محکم به هم فشار دهید.
•    اگر زیره ای را تعمیر می کنید، مطمئن شوید که به درستی با قسمت بالایی کفش هماهنگ شده است. در حین خشک شدن چسب، از چسب یا گیره استفاده کنید تا آنها را کنار هم نگه دارید.

۵. خشک شدن چسب کفش
•    اجازه دهید چسب حداقل ۲۴ ساعت - یا طبق دستورالعملی که شرکت سازنده در برگه اطلاعات محصول ذکر می کند - بماند تا کاملا خشک شود. در واقع هر چه مدت بیشتری زمان بدهید، نتیجه کار بهتر می شود.

۶. بازرسی و تمیز کردن
•    پس از خشک شدن ناحیه تعمیرشده، چسب اضافی که اطراف آن باقی مانده را با تیغ یا سنباده به دقت و با ملاحظه جدا کنید. این مرحله ظرافت زیادی می خواهد تا به کفش آسیب وارد نشود.
•    ناحیه تعمیر شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور ایمن چسبانده شده است. در صورت لزوم، چسب بیشتری بمالید و روند را تکرار کنید.

۷. نگهداری و پولیش
•    هنگامی که تعمیر تمام شد، کفش‌ها را صرفا با یک پارچه نرم و بدون استفاده از مواد شیمیایی تمیز کنید، سپس آن ها را واکس بزنید و در صورت نیاز از کرم مخصوص و براق کننده استفاده کنید.

نکات مهم تعمیر کفش با چسب



•    دستورالعمل های شرکت سازنده روی برگه اطلاعات چسب کفش را بخوانید و آنها را دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
•    در مکانی با تهویه مناسب کار کنید. اگر به بو و بخار چسب حساس هستید از ماسک استفاده کنید.
•    هنگام خرید چسب کفش مطمئن باشید که چسب با جنس کفش سازگار است. گاهی اوقات ممکن است جنس کفش از مواد رایج نباشد و به عبارتی چسب کفش خاص خودش را داشته باشد.
•    از وارد کردن فشار به ناحیه ترمیم شده در زمانی که چسب در حال خشک شدن است خودداری کنید تا از چسبندگی قوی اطمینان حاصل شود.
اگر مراحل فوق با دقت، حوصله و ظرافت انجام شود، می توان اطمینان حاصل کرد که کفش به خوبی تعمیر شده و تا مدت ها می تواند قابل استفاده باشد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها