به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۳۱۶۸۱

نسخه فرزند اسطوره پرسپولیس پیچیده شد

نسخه فرزند اسطوره پرسپولیس پیچیده شد
گروه ورزشی: در فصل جاری مسابقات فوتبال ملی و باشگاهی، امیر عابدزاده تاکنون برای تیم ماریتیمو به میدان نرفته و از سوی دیگر هم جایی در لیست تیم ملی نداشته است.امیر عابدزاده تابستان امسال به تیم سابق خود «ماریتیمو» پرتغال بازگشت تا فصل جاری را در لیگ دسته دوم فوتبال این کشور بگذراند. او که در فصل نقل و انتقالات شایعات پیوستنش به تیم‌هایی مانند استقلال، پرسپولیس یا تراکتور مطرح بود در نهایت ترجیح داد به تیم سابق خود در پرتغال بازگردد و قید حضور در لیگ برتر ایران را در فصلی که جام ملت های آسیا برگزار می شود، بزند.

قطعا عابدزاده با حضور در پرتغال قصد دارد خودش را بار دیگر به سطح فنی قابل قبول برساند تا انتخاب امیر قلعه نویی برای اردوهای تیم ملی ایران باشد.امیر قلعه‌نویی از زمان حضور دوباره در جایگاه سرمربی تیم ملی ایران تصمیم گرفت روی گلرهای داخلی بیشتر مانور دهد تا نشان دهد فعلا اعتمادی به امیر ندارد. حضور در تیم ملی و شانس بازی در رقابت‌های مهمی مانند جام ملت‌های آسیا و جام جهانی برای هر بازیکنی یک آرزو است. بازیکنانی مانند شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان پس از بازگشت قلعه‌نویی به تیم ملی به لیگ ایران بازگشتند تا شانس حضور خود در تیم ملی را افزایش دهند.

او در چهار سال حضور ابتدایی خود در ماریتیمو در لیگ پرتغال عملکرد درخشانی داشت و در میان بهترین دروازبان‌های لیگ برتر پرتغال قرار گرفت. او سپس به لیگ دسته دوم اسپانیا رفت و در آنجا هم نسبتاً موفق بود و در ۳۵ مسابقه در دروازه «پونفرادینا» حضور داشت که موفق به ثبت ۹ کلین‌شیت شد. در همین دوران، و زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران بود نگاه ویژه‌ای به این دروازبان ایرانی بود. کی‌روش او را در لیست جام جهانی ۲۰۱۸ قطر قرار داد و در مسابقات جام ملت‌های آسیا به تیم ملی دعوت شد.

اما امیر قلعه‌نویی برخلاف کارلوس کی‌روش به بازیکنانی که در لیگ‌های داخلی بازی می‌کنند نگاه ویژه‌ای دارد. اگر عابدزاده فصل نقل و انتقالات به لیگ برتر می‌آمد و در یکی از تیم‌های مطرح ایران بازی می‌کرد شاید اکنون رقیب اصلی بیرانوند برای تبدیل شدن به سنگربان شماره یک تیم ملی بود. با شناختی که از امیر قلعه نوعی وجود دارد قابل پیش‌بینی بود که حضور عابدزاده در لیگ دسته دوم پرتغال شانس حضور او در تیم ملی کم می شد.

اما سوالی که مخاطبان فوتبال مطرح می‌کنند این است که آیا پیوستن امیر به ماریتیمو به معنای آمادگی برای ورود به دوران بازنشستگی است و یا او می‌خواست مجدداً دوران اوج خود در این تیم پرتغالی تجربه کند؟ پاسخ این سوال با نگاه به ترکیب ماریتیمو در فصل جاری مسابقات لیگ دسته دوم پرتغال تا حدی آشکار است. ماریتیمو در این فصل ۶ مسابقه انجام داده است و در هیچ‌کدام از این مسابقات شاهد حضور عابدزاده در ترکیب نبودیم. گویا فرزند اسطوره سابق فوتبال ایران حداقل تا زمانی که به ایران بازنگردد به تیم ملی دعوت نخواهد شد و به نظر هم نمی‌رسد این بازیکن تمایل چندانی برای تحقق این امر داشته باشد.ماریتیمو در فصل جاری مسابقات لیگ دسته دوم پرتغال چهار پیروزی و ۲ شکست را متحمل شده است و با ۱۲ امتیاز در رتبه سوم جدول مسابقات قرار دارد.
مرجع : مهر
برچسب ها: امیر عابدزاده
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها