به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۴ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۳۲۱۷۰

حسرت مدال همچنان بردل وزنه‌برداری ایران ماند

حسرت مدال همچنان بردل وزنه‌برداری ایران ماند
گروه ورزشی: وزنه‌بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو موفق به کسب مدال نشد.به گزارش ایسنا،در سیزدهمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو، وزنه‌بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران موفق به کسب مدال نشد.مهدی کرمی در رقابت گروه A دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه‌برداری مردان، رکورد ۱۷۰ یک‌ضرب، ۲۱۰ دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم پنجم شد و از کسب مدال بازماند.

پیش از این رضا دهدار در حرکت یکضرب موفق به ثبت رکورد نشد و اوت کرد.۹ وزنه بردار در گروه A دسته ۱۰۹ کیلوگرم به رقابت پرداختند و  چهار وزنه بردار کره‌جنوبی، عراق، ترکمستان و ایران اوت کردند و پنج وزنه‌بردار در جدول باقی ماندند. کرمی هم در رده پنجم قرار گرفت.در بخش مردان پیش از این حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم، مصطفی جوادی و امیرحقوقی در دسته ۹۶ کیلوگرم موفق به گرفتن مدال نشدند.

عملکرد نمایندگان ایران به شرح زیر است:
حرکت یک‌ضرب
رضا دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه می‌زند اما از آنجا که این دسته وزنی در بازی‌های آسیایی نیست، در یک وزن بالاتر یعنی دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه زد که ناکام بود.او در حرکت اول یک‌ضرب، وزنه ۱۶۹ کیلوگرم را انداخت. در حرکت دوم، پشت وزنه ۱۷۰ کیلوگرم قرار گرفت و این وزنه را هم نتوانست مهار کند.

نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی برای حرکت سوم دهدار، وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را انتخاب کرد و او این وزنه را هم انداخت و سپس پای خود را گرفت و لنگ لنگان تخته را ترک کرد.مهدی کرمی دیگر نماینده ایران در حرکت اول، وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت دوم و سوم در مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرم ناکام ماند.او نیز موفق نشد نمایش خوبی از خود نشان دهد.

حرکت دوضرب
کرمی در حرکت اول دوضرب، وزنه ۲۱۰ کیلوگرم را نتوانست مهار کرد و در حرکت دوم موفق وزنه ۲۱۰ کیلوگرم را بالای سر ببرد.او برای گرفتن مدال باید در حرکت سوم، وزنه ۲۲۲ کیلوگرم را مهار می‌کرد اما ان را انداخت و به این ترتیب از کسب مدال بازماند.

رکورشکنی‌ چین و ازبکستان برای رسیدن به طلا
در شرایطی که نمایندگان ایران با نشان دادن عملکرد ضعیف، کار خود را خیلی زود به پایان رساندند، دو  وزنه بردار ازبکستان و چین برای گرفتن مدال طلا رقابت تماشایی را به نمایش گذاشتند و رکوردهای بازی های آسیایی چندین بار شکستند.

هوان هوا لیو وزنه بردار چین با مهار وزنه ۲۲۷ کیلوگرم در دوضرب، رکورد مجموع خود را به ۴۱۲ کیلوگرم رساند و رکورد بازی‌ها را یک کیلوگرم شکست.اکبر ژورائف از ازبکستان در دوضرب وزنه ۲۲۸ را بالای سر برد و رکورد دوضرب و مجموع  بازی ها شکست. سپس وزنه‌بردار چین در آخرین حرکت دوضرب، وزنه ۲۳۳ کیلوگرم را مهار کرد و با ثبت رکورد ۴۱۸ کیلوگرم دوباره رکورد دوضرب و مجموع بازی ها را شکست و قهرمان بازی‌های آسیایی شد.

مدال آوران دسته ۱۰۹ کیلوگرم:
۱- هوان هوا لیو از چین با رکورد ۱۸۵ یک‌ضرب، ۲۳۳ دوضرب و مجموع ۴۱۸ کیلوگرم (مدال طلا)
۲- اکبر ژورائف از ازبکستان با رکورد ۱۸۹ یک‌ضرب، ۲۲۸ دوضرب و مجموع ۴۱۷ کیلوگرم (مدال نقره)
۳- روسلان نورالدینوف از ازبکستان با رکورد ۱۷۵ یک‌ضرب، ۲۱۶ دوضرب و مجموع ۳۹۱ کیلوگرم (مدال برنز)
برچسب ها: وزنه برداری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها