به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۴۲۸۵۲۹

روسلان نورالدین‌اف زنگ خطر را به صدا درآورد

روسلان نورالدین‌اف زنگ خطر را به صدا درآورد
گروه ورزشی:معمای ازبک‌ها برای انتخاب قهرمان المپیکی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم یا فوق سنگین به سوال اتحادیه جهانی نیز تبدیل شده است. تیم ازبکستان ۲ قهرمان نامدار المپیک (روسلان نورالدین‌اف و اکبر ژورائف) در دسته ۱۰۹ کیلوگرم دارد. ژورائف مدتی در دسته فوق سنگین شانس خود را برای رسیدن به المپیک امتحان کرد، اما در این مسیر موفق نبود.
 
فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در پایان رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم به نقل از شکرالله محموداف رئیس فدراسیون ازبکستان نوشت: بدن اکبر در دسته فوق سنگین جواب نخواهد داد و بیشترین وزن او ۱۲۶ کیلوگرم است با این شرایط او نمی‌تواند رقابت تنگاتنگی با مدعیان دسته به‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم داشته باشد.
 
در ادامه گزارش این فدراسیون با اشاره به راهکار ازبک‌ها برای رسیدن به المپیک پاریس آمده است: اگر ژورائف نتواند به دسته فوق سنگین برود باید وزن خود را کاهش دهد. همچنین ازبک‌ها یک قهرمان دیگر به نام روسلان دارند که او نیز می‌تواند با کاهش وزن به دسته المپیکی ۱۰۲ کیلوگرم کوچ کند.روسلان در خصوص کاهش وزن خود گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی وزن خود را به ۱۰۴ کیلوگرم رساندم، اما کار راحتی نبود. حال باید تلاش کنم تا به دسته ۱۰۲ کیلوگرم بروم در این راه باید هم غذای کمتر مصرف کنم و هم ورزش بیشتری داشته باشم.

IWF در ادامه گزارش خود با اشاره به راهکار ازبک‌ها برای انتخاب المپین وزنه‌برداری نوشت: آنان باید تا مسابقه بعدی (جایزه بزرگ قطر) که انتخابی المپیک است تصمیم نهایی را برای انتخاب اکبر ژورائف یا روسلان برای حضور در وزن ۱۰۲ کیلوگرم بگیرند. ممکن است فدراسیون وزنه‌برداری ازبکستان یک مسابقه انتخابی بین روسلان و اکبر ژورائف برگزار کند.در این گزارش به نقل از روسلان نورالدین‌اف آمده است: من الان دارم پیر می‌شوم، به زودی ۳۲ ساله می‌شوم و می‌خواهم آخرین مسابقه‌ام در پاریس باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها