به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۴۳۴۸۲۰

کلاهبرداری به بهانه افتتاح حساب بانکی

کلاهبرداری به بهانه افتتاح حساب بانکی
گروه حوادث: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی افتتاح حساب به شهروندان از ضعف آگاهی آنان سوء‌استفاده کرده و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

به گزارش ایران،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: برابر بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد به تازگی پیامکی مبنی بر اینکه (مشتری گرامی حساب شما افتتاح شد و برای دریافت همراه بانک و فعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی وارد لینک زیر شوید) به برخی افراد ارسال شده است.

کاربر هنگام مراجعه به لینک جعلی ارسال شده از طرف فرد کلاهبردار و دانلود اپلیکیشن جعلی همراه بانک پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی برای واریز وجه فعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی هدایت می‌شود. اما اپلیکیشن جعلی با اخذ مجوز دسترسی به پیام‌ها رمز یکبار مصرف بانکی فرد را سرقت و امکان برداشت غیر مجاز از حساب کاربر فراهم می‌شود.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: شهروندان به هیچ وجه فریب این گونه پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند برای انجام خدمات الکترونیک بانکی و دریافت و استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی فقط به سایت اصلی بانک مربوطه ضمن بررسی و تطبیق اصالت آدرس آن مراجعه کنند.
برچسب ها: کلاهبرداری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها