به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۰ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۴۳۶۰۲

کلاه هوشمند باقابلیت انتقال داده درجنگ

گروه فناوري: سربازان آمریکایی به زودی مجهز به نوعی سیستم واقعیت‌افزوده شبیه به عینک گوگل می‌شوند که برای میدان جنگ طراحی شده است.
کلاه هوشمند باقابلیت انتقال داده درجنگ
این سامانه ARC4 نام گرفته، به فرماندهان امکان ارسال مستقیم نقشه‌ها و دیگر اطلاعات را به میدان دید سرباز می‌دهد. گجت جدید به یک کلاه نظامی متصل می‌شود و می‌توان سیستم کنترل تسلیحات را نیز در آن تعبیه کرد. شرکت ارتباطات تحقیقات کاربردی مدعی است این سیستم به عنوان بخشی از یک پروژه شش‌ساله و با سرمایه‌گذاری قابل‌توجه ارتش آمریکا ارائه شده است.

با استفاده از فناوری مزبور، به جای مشاهده یک نقشه دو بعدی یا رایانه‌ای که به قفسه سینه سرباز متصل است، وی علائم مجازی موجود در دنیای واقعی را می‌بیند؛ بنابراین سرباز می‌تواند ماموریتش را با هوشیاری بالا نسبت به محیط اطراف و همراه با ایمنی و سرعت افزایش‌یافته و در همکاری نزدیک با اعضای تیم انجام دهد.

نرم‌افزار گجت جدید روی یک نمایشگر خاص که بر روی کلاه نصب است یا روی طیفی از عینک‌های چشمی AR موجود عمل می‌کند. این نرم‌افزار می‌تواند مکان مشاهده کاربر را به صورت دقیق رهگیری کند و بر اساس آن، نمایشگر را تنظیم کند. شرکت سازنده ادعا می‌کند این سیستم پیشرفته‌تر از عینک گوگل است.

مرجع : ايسنا