به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۹:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۴۳۷۰۸۷

برکناری سلاح‌ورزی شکاف اجتماعی را افزایش می‌دهد

برکناری سلاح‌ورزی شکاف اجتماعی را افزایش می‌دهد
گروه اقتصادی: رییس کمیسیون مسوولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران اظهار داشت: مساله برکناری رییس اتاق ایران یکی از وقایعی است که باعث چندصدایی بین جامعه و فعالین اقتصادی و حتی حاکیمت می‌شود و شکاف عمیقی بین آنها ایجاد می‌کند. در بخشی از فعالان اقتصادی شکاف ایجاد شده و باعث گردیده موضع‌گیری‌هایی در این راستا شکل گیرد. عملا به خواست یک جناح، به جای حفظ یکپارچگی، به سمت ایجاد شکاف اجتماعی بیشتر حرکت می‌کنیم.
 
به گزارش ایلنا، محمود اولیایی، رییس کمیسیون مسوولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران،در خصوص خبرهای منتشرشده در ارتباط با برکناری رییس اتاق ایران گفت: طبیعتا نمایندگانی که در اتاق ایران خدمت می‌کنند، عصاره فعالان و فرهیختگان بخش خصوصی هستند که از بین اتاق استان‌ها و از فعالان اقتصادی شهرستان و استان انتخاب شده و یا بخشی هم نمایندگان تشکل‌ها هستند که در اتاق ایران فعال شده‌اند. از همین روی، آراء این افراد دارای وزن و ارزش بسیاری است. ایستادگی در مقابل رای این تعداد از نمایندگان بخش خصوصی، قطعا تاثیر خوبی  در شرایط فعلی بر روی فعالیت و انگیزه فعالین اقتصادی ندارد. احساس می‌کنند نمایندگانشان نادیده گرفته ‌شده‌اند.

وی افزود: این سوال بین مردم هم مطرح است که چرا باید آقای سلاح ورزی برکنار بشوند؟ ایشان هم شایستگی شخصی دارند و هم منتخب نمایندگان بخش خصوصی هستند. آیا این اعمال قدرت است؟ سلیقه شخصی یا جناحی است؟ این سوالات در ذهن عامه مردم  وجود دارد و این پرسش‌ها را از ما هم به عنوان فعالان اقتصادی دارند. به نظر من هزینه این کار برای مجموعه کشور بسیار بالاست. اصلا تصمیم درستی نیست.

رییس کمیسیون مسوولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران  گفت: متاسفانه در شرایط فعلی که تحت تحریم هستیم و از نظر اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جامعه در سطح مطلوب نیست، حفظ یکپارچگی و وحدت اهمیت دارد. سیاست گذاران کلان کشور باید به این موضوع دقت داشته باشند که اگر این وحدت ایجاد نشود و سرمایه اجتماعی وجود نداشته باشد، طبیعتا مسیری را برای توسعه نمی‌توان متصور شد.

محمود اولیایی گفت: مساله برکناری رییس اتاق ایران یکی از وقایعی است که باعث چندصدایی بین جامعه و فعالین اقتصادی و حتی حاکیمت می‌شود و شکاف عمیقی بین آنها ایجاد می‌کند. در بخشی از فعالان اقتصادی شکاف ایجاد شده و باعث گردیده موضع‌گیری‌هایی در این راستا شکل گیرد. عملا به خواست یک جناح، به جای حفظ یکپارچگی، به سمت ایجاد شکاف بیشتر حرکت می‌کنیم.
برچسب ها: حسین سلاح‌ورزی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها