به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۸:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۱ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۴۳۷۲۵۳

تعطیلی سفارتخانه‌های کره شمالی به دلیل مالی

تعطیلی سفارتخانه‌های کره شمالی به دلیل مالی
گروه بین الملل: کره شمالی شمار زیادی از سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان را تعطیل می‌کند. بنا بر گزارش‌ها، مشکلات مالی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی باعث شده است تا این کشور از پس تامین هزینه‌های سفارتخانه‌های خود برنیاید.
 کره شمالی در صدد تعطیل کردن ۱۲ سفارت خود در کشورهای مختلف از جمله در اسپانیا،هنگ کنگ و چندین کشور در آفریقا است. اقدامی که می‌تواند به فعالیت حدود ۲۵ درصد از ماموریت‌های دیپلماتیک پیونگ یانگ پایان دهد.
کره شمالی در حال حاضر با ۱۵۹ کشور روابط رسمی دارد. این کشور در ۵۳ کشور دارای سفارتخانه، در سه کشور دارای کنسولگری و در سه کشور دیگر دارای نماینده است.
"وزارتخانه وحدت" در سئول، پایتخت کره جنوبی که مسئول تنظیم روابط بین کره جنوبی و کره شمالی است اعلام کرد که تعطیلی سفارتخانه‌ها نمایانگر وضعیت اقتصادی کره شمالی است که مورد تحریم‌های بین‌المللی در رابطه با برنامه اتمی و موشکی قرار گرفته است. این وزارتخانه با اشاره به مشکلات مالی کره شمالی نوشت: «به نظر می‌رسد آن‌ها دارند خارج می‌شوند، زیرا تامین ارز در شرایط سخت‌تر شدن تحریم‌ها از سوی جامعه بین‌المللی با دشواری روبرو شده‌ و این امر باز نگه‌داشتن سفارت‌خانه‌ها را ناممکن ساخته است.»
خبرگزاری رسمی کره شمالی "KCNA"  نوشت که سفرای این کشور با روسای جمهور کشورهای آفریقایی آنگولا و اوگاندا در هفته گذشته دیدار خداحافظی داشته‌اند. رسانه‌های محلی این کشورها نیز خبر از تعطیلی سفارتخانه‌های کره شمالی داده‌اند.وبسایت حزب کمونیست اسپانیا نیز خبر داده است که سفیر کره شمالی با انتشار نامه‌ای خبر تعطیلی سفارتخانه این کشور در روز ۲۶ اکتبر را اعلام کرده است.
طبق این نامه، امور کنسولی مربوط به اسپانیا از این به بعد در سفارتخانه کره شمالی در ایتالیا انجام خواهد شد.
 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها