به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۴۳۸۸۹۱

دولت برای حقوق کارمندان چقدر خرج می‌کند؟

دولت برای حقوق کارمندان چقدر خرج می‌کند؟
گروه اقتصادی: رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: هر ماه ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت است.به گزارش مهر،میثم لطیفی معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی در جشنواره شهید رجایی که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره شهید رجایی فرصتی است برای اینکه یک بازنگاهی نسبت به سال گذشته داشته باشیم اینکه تعدادی از دستگاه‌ها و همکاران انتخاب می‌شوند به نظرم فرع قضیه است و اصل قضیه این است که یک سال از عمر خدمت ما گذشت و باید دید چقدر توانستیم خدمات به مردم را بهتر و متعالی‌تر انجام دهیم.

وی افزود: خضوع و روحیه خدمت به مردم یکی از ویژگی‌های بزرگ شهید رجایی بود و جشنواره شهید رجایی یک بهانه است تا ببینیم کجا بوده و به سمت کجا در حرکتیم. ما در سازمان چند کار را در قالب جشنواره شهید رجایی انجام دادیم یکی اینکه جشنواره را یک رویداد ندیده و فرایند مستمر در نظر گرفته‌ایم. همچنین به جای اینکه ما ارزیاب باشیم دستگاه‌های مسئول ارزیاب باشند.وی گفت: همچنین باید هر روز نسبت به خودمان ارزیابی داشته باشیم و ببینیم آیا با توجه به هزینه از بیت المال آیا ارزش افزوده برای کشور و مردم حاصل شده است یا خیر؟

لطیفی بیان داشت: ماهیانه ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه حقوق و دستمزد در دولت می‌شود و باید دید با توجه به این هزینه ارزش افزوده برای مردم و خدمت به آن‌ها حاصل می‌شود؟ باید دید بهره‌وری ما در در حوزه محیط زیست و نگهداشت از مواهب طبیعی که خداوند به امانت در اختیار ما قرار داده چگونه است؟

رییس سازمان اداری استخدامی ادامه داد: ۳۰ دستگاه در ارزیابی محیط زیست سبز نقش داشتند و درخواست کمک داریم تا سال آینده این قضیه حتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که آینده آحاد جامعه مرتبط با حوزه محیط زیست است.

وی اعلام کرد: نتایج ارزیابی را شفاف در اختیار همگان قرار داده‌ایم و سامانه دولت سنج راه‌اندازی شده و نمره دستگاه‌های مختلف و کارکنان به همراه مستندات وجود دارد. باید خدمت به مردم آسان‌تر و با حفظ کرامت آن‌ها محقق شود و این اصل جشنواره شهید رجایی است.

لطیفی بیان داشت: اگر بخواهیم تحول در نظام اداری کشور ایجاد کنیم که مقام معظم رهبری نیز فروردین امسال در مشهد مقدس بر این مساله تاکید داشت؛ نیاز به درهم ریختن بسیاری از موضوعات داریم و گفته‌ایم هیچ نسخه یکسانی برای دستگاه‌های اجرایی توصیه نمی‌کنیم و این مساله در سال‌های گذشته غلط بوده است.
معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: بر اساس الگوی عمومی تحول اداری این تکلیف را بر عهده خود دستگاه‌ها گذاشته‌ایم که الگوی تحول خودش را معین کند.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست مسئول راهبری حوزه محیط زیست در کشور است، گفت: اگر نیاز به دستگاه‌های همکار است آن را اعلام کنید و ما حاضریم کمک کنیم اقدامات لازم را انجام دهیم.رییس سازمان اداری استخدامی گفت: محیط زیست یکی از راهبردی‌ترین موضوعات امروز و آینده کشور و مردم است لذا برای جذب نیرو ۵۷۰ نفر در ۱۷ آذر امسال آزمون استخدامی داریم. همچنین در حوزه جذب نخبگان در مشاغل اختصاصی دست مدیران باز است و آیین نامه‌ای تهیه کرده‌ایم با بنیاد نخبگان جهت به کارگیری در مشاغل تخصصی، معیار‌های نخبگی نیز مشخص است.

وی بیان داشت: در حوزه حقوق و دستمزد ۴ ناترازی داریم و ۲ سال است که درگیر این موضوع هستیم و ۲۷ اقدام صورت گرفته است و طی نامه‌ای به رییس جمهور این مسائل را اعلام کرده‌ایم این ناترازی‌ها شامل ناترازی‌های درون دستگاهی به دلیل تکثر قوانین و نوع ورود افراد است. ناترازی دیگر نیز از نوع بین دستگاهی است. ناترازی سوم نیز از نوع ملی و کشوری است. همچنین ناترازی دیگر مربوط به بخش خصوصی و دولتی است.
برچسب ها: حقوق کارمندان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها