به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۹:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۴۴۰۶۳۴

چطور مدیریت اضطراب داشته باشیم

چطور مدیریت اضطراب داشته باشیم
گروه جامعه:یک روانشناس و مشاوره خانواده گفت: اضطراب تا حدودی در بعضی موقعیت‌های استرس زا طبیعی است اما نباید بگذاریم که این حالت ماندگار شود چراکه آسیب‌هایی در فرد به وجود می‌آورد.به گزارش ایسنا، علی اکبری، دکترای بالینی گفت: اضطراب حالتی است که هرکسی در زندگی خودش تجربه کرده و این حالت معمولا در موقعیت‌های استرس‌زا در فرد شکل می‌گیرد و فرد را دچار نگرانی و دلهره و حتی ترس می‌کند. وی افزود: اضطراب تا حدودی در بعضی موقعیت‌های استرس زا طبیعی است، اما نباید بگذاریم که این حالت ماندگار شود چراکه آسیب‌هایی در فرد به وجود می‌آورد.
 
اکبری در خصوص درمان اضطرابی که ماندگار نشود، گفت: افراد سعی کنند ذهن خود آرام کرده و در افکار خود تغییری ایجاد کنند، به این صورت که افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنند یا با تمرین‌های آرام‌سازی و یا حتی ورزش کردن که تاثیر زیادی در روحیات افراد دارد سعی کنند حالت نشاط و قبلی خود را برگردانند.

روانشناس و مشاوره خانواده افزود: در مواقعی که افراد اضطراب شدیدی را تجربه می‌کنند و آن حالت بی‌نظمی ذهنی که دارند، نمی‌دانند چه کاری بهتر است و چگونه خود را از این حالت نجات دهند بنابراین فرد می‌تواند با یک فردی که در این زمینه می‌تواند افکار او را به چالش بکشد با او در مورد علت آن اضطراب صحبت کند تا فرد آرام شود.
 
وی یادآورشد: یکی‌دیگر از راهکارهایی که در این موقعیت می‌تواند به افراد کمک کند این است که، در یک موقعیت شاد قرار بگیرد تا حالت دلهره و ترس خود را از بین ببرد و به حالت قبل برگردند و سپس با ذهن آرام به حل مشکل یا مسئله بپردازند اگر فرد نتواند خودش را آرام کند بهتر است از یک روانشناس کمک بگیرد، اما افرادی هستند که اضطراب شدیدی دارند و با این روش‌ها احتمال دارد نتوانند به حالت قبل برگردند در آن صورت به دارو درمانی تحت نظر پزشک بپردازند.
برچسب ها: مدیریت اضطراب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها