به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۵ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۴۴۳۴۵۶

مفاصا حساب بیمه شامل چه کسانی می‌شود؟

گروه کسب و کار: حتماً تا به حال نام مفاصا بیمه به گوش شما خورده اما ممکن است به صورت قطعی در رابطه با معنا و مفهوم این کلمه اطلاعات نداشته باشید.
مفاصا حساب بیمه شامل چه کسانی می‌شود؟
مفاصا برای حسابداران مالی و مالیاتی و همچنین تمامی کارفرمایان و پیمانکارانی که با بیمه تامین اجتماعی سر و کار داشته باشند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر علاقمند هستید تا در رابطه با این عنوان که مفاصا حساب بیمه شامل چه کسانی می شود اطلاعاتی کسب کنید ما به شما توصیه می‌نماییم با ما تا پایان ارائه این مطلب همراه باشید.

مفاصا حساب بیمه در چه مواردی صادر می شود
ابتدا باید معنا و مفهوم لغوی کلمه مفاصا را بدانید تا بتوانید درک درست‌تری از این عنوان و تاثیر آن در کسب و کارها داشته باشید. مفاصا به معنای تسویه کردن یا به اصطلاح checkout خواهد بود که می‌توان از آن در حوزه‌های مختلف تجاری، املاک، بیمه، حمل و نقل و غیره استفاده کرد. چنانچه شخصی بخواهد به امور مفاصا حساب رسیدگی کند حتما باید با امور مالی نیز آشنایی کامل داشته باشد.
به طور کلی بستن یک حساب و انجام امور تسویه حساب آن به معنای مفاصا حساب است و زمانی این امر انجام می‌پذیرد که قراردادهای میان دو مجموعه یا دو شخص پایان یابد. اگر برای شما سوال شده است مفاصا حساب بیمه شامل چه کسانی می شود باید بگوییم این امر می‌تواند کلیه واحدهای صنفی را که با دیگر مجموعه‌ها یا افراد دارای قراردادهای به‌اتمام‌رسیده هستند شامل گردد.

مشمولین مفاصا حساب تامین اجتماعی
مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی یکی از رایج‌ترین مفاصا حساب‌هایی است که اغلب پیمانکاران با آن روبه‌رو می‌شوند. طبق ماده ۳۷ و ۳۸ قانون تامین اجتماعی کلیه پیمانکاران موظف‌اند پس از اتمام مراحل کاری برگه تسویه حساب بیمه را دریافت کرده و آن را به سازمان تامین اجتماعی ارائه دهند.
پیمانکار باید تمامی حق و حقوق بیمه کارگران را پرداخت کند تا هیچ‌گونه بدهی به سازمان تامین اجتماعی کشور نداشته باشد. مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی تا حد زیادی می‌تواند از بروز اشتباهات در حسابرسی بیمه جلوگیری به عمل آورد. حال می‌دانید که مفاصا حساب بیمه شامل چه کسانی می شود و باید برای تسویه یا به عبارتی بستن آن چه کارهایی کرد.

مشمولین مفاصا حساب تامین اجتماعی

مشمولین مفاصا حساب پیمانکاری
مفاصا حساب پیمانکاری یک موضوع بسیار گسترده است که علاوه بر مفاصا حساب بیمه مفاصا حساب دستمزد کارمندان، کارگران و حقوق آنان را نیز در بر می‌گیرد. یک پیمانکار موظف است لیستی از کارگران و کارکنان تحت پوشش قرارداد خود را به سازمان کار و امور اجتماعی ارائه دهد. از طرفی دیگر پیمانکار باید لیست حقوق، دستمزد و حق بیمه افراد را نیز به سازمان تامین اجتماعی کشور تحویل دهد.
عدم رعایت هر یک از این موارد می‌تواند برای پیمانکار از لحاظ قانونی عواقب سنگینی به دنبال داشته باشد‌. برای اینکه یک پیمانکار بتواند تمامی این مراحل را به درستی پشت سر بگذارد لازم است با کارشناسان ماهر در زمینه بیمه مشورت کند. گروه یاری تامین متشکل از متخصصین در حوزه مشاوره بیمه و دیگر خدمات بیمه‌ای، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دریافت مشاوره بیمه تامین اجتماعی می‌باشد.
نکته قابل توجه آن است که در قراردادهای غیرعمرانی حق بیمه بیکاری که یک نهم مبلغِ حق بیمه را شامل می‌شود باید در فرایند محاسبه‌ی حق بیمه‌ی قرارداد و صدور مفاصاحساب محاسبه شود.

مشمولین مفاصا حساب مالیاتی
تمامی کسانی که مشمول قانون مالیاتی می‌شوند باید نسبت به دریافت مفاصا حساب بیمه مالیاتی خود اقدام کنند. مفاصا حساب مالیاتی به تمامی مفاصا حساب‌های صورت‌های فصلی، مالیات‌های بر ارزش افزوده، مالیات بر املاک و غیره اشاره دارد. افراد می‌توانند در صورت عدم آگاهی از قوانین مرتبط با این موضوع با کارشناسان و مشاوران مطرح یاری تامین مشورت کنند. این مجموعه با دارا بودن افرادی شایسته و کارشناسانی قهار می‌تواند یاری‌رسان شما در روند طی کردن این موضوع باشد.

مشمولین مفاصا حساب قراردادهای مالیاتی
هنگامی که دو طرف قراردادهای مالیاتی تمامی حق و حقوق طرف مقابل را کاملا پرداخت کنند و این قرارداد به پایان برسد موضوع مفاصا حساب قراردادهای مالیاتی مطرح می‌شود. حال به طور کامل می‌دانید که مفاصا حساب بیمه شامل چه کسانی می شود و اگر اطلاعاتی در رابطه به چگونگی رسیدگی به این موضوع ندارید، حتما با کارشناسان مربوطه مشورت کنید. این مشورت می‌تواند هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین از طریق سایت مجموعه یاری تامین انجام شود.

مشمولین مفاصا حساب انفورماتیک
مفاصا حساب انفورماتیک به قراردادهای شرکت‌های فعال در حوزه انفورماتیک یا آی‌تی اشاره دارد. این شرکت‌ها خدمات گسترده‌ای در زمینه فروش، تعمیرات، نگهداری، مونتاژ، پشتیبانی و غیره ارائه می‌دهند‌. برای مشاهده لیست کامل شرکت‌های مشمول این نوع مفاصاحساب، می‌توانید پیوست بخشنامه تنقیح ضوابط بیمه‌ای مقاطعه‌کاران را در سایت سازمان تامین اجتماعی مشاهده نمایید و یا با جهت راهنمایی و مشاوره بیمه با کارشناسان مجموعه یاری تامین در تماس باشید تا مشاوره مفاصا حساب بیمه را از این مجموعه به شکل کاملا تخصصی دریافت نموده و ابهامات خود را برطرف نمایید.

برای مفاصا حساب بیمه حتما از خدمات مشاوره بیمه استفاده کنید.

مشمولین مفاصا حساب دانش بنیان
شرکت‌های دانش بنیان از سوی سازمان تامین اجتماعی از پشتیبانی و حمایت‌های خاصی برخوردار هستند که این مورد از برترین مزیت‌ها برای این شرکت‌ها به شمار می‌رود. شرکت‌های دانش بنیان در جهت ایجاد ارزش افزوده در کشور فعالیت می‌کنند و سازمان تامین اجتماعی معتقد است به دلیل این خدمت ارزنده طبق بخشنامه ۱۴.۱۲ ویژه شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت درارتباط با صدور مفاصاحساب این شرکت‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی مشمول معافیت‌هایی می‌گردند.
در واقع شعبه‌های بیمه تامین اجتماعی قراردادهای شرکت‌های دانش بنیان را مورد بررسی قرار داده و به آن‌ها رسیدگی می‌کنند. تا به اینجای مقاله شما را با این عنوان که مفاصا حساب بیمه شامل چه کسانی می‌ شود آشنا کردیم؛ در ادامه در خصوص انواع دیگر مفاصاحساب توضیح خواهیم داد

مشمولین مفاصا حساب آپارتمان
لازم است برای املاک نیز در هنگام نقل و انتقال یا رهن و اجاره برگه‌های مفاصاحساب دریافت شود؛ در این هنگام یک مفاصا حساب مبنی بر عدم بدهی به سازمان امور مالیاتی، یک برگه بابت عوارض شهرداری و در نهایت یک برگه نیز از سازمان تامین اجتماعی باید دریافت شود. لازم به ذکر است که مفاصا حساب بیمه برای آپارتمان، تنها مختص آپارتمان تجاری بوده و آپارتمان‌های مسکونی از این مهم معاف هستند.

مشمولین مفاصا حساب خودرو
مفاصا حساب خودرو در واقع همان پرداخت عوارض خودرو بوده که پس از تسویه آن به صورت آنلاین هم می‌توانید این فرم واریز مفاصا حساب را دریافت کنید. به یاد داشته باشید در صورت عدم پرداخت یا دیرکرد پرداخت عوارض سالیانه خودرو، هر سال جریمه معینی به میزان عوارضی شما اضافه می‌شود. میزان جریمه عوارض سالیانه خودرو 24 درصد بوده و از طرفی مشمول بخشودگی نیز نمی‌شود و مالک خودرو ملزم به پرداخت اصل مبلغ عوارض به‌علاوه جریمه می‌باشد.

مشمولین مفاصا حساب انواع ملک
چنانچه شما خریدار یا فروشنده یک ملک باشید باید در عوض هرگونه رهن، اجاره یا نقل و انتقالات ملک مورد نظر به دولت مالیات بپردازید. پس از پرداخت مالیات‌های مقرر شده شما می‌توانید مفاصا حساب ملک خود را دریافت کنید که به معنای تسویه حساب‌های مالیاتی ملکی شما است. این قانون شامل انواع ملک‌ها می‌شود.
از طرفی همان‌طور که پیشتر نیز ذکر گردید، بر اساس ماده 37 قانون تامین اجتماعی، هنگام نقل‌و‌انتقال املاک تجاری (رهن، اجاره، خرید و فروش و...)، بدهی ملک مورد نظر به سازمان تامین اجتماعی توسط دفتر اسناد رسمی استعلام شده و پس از دریافت مفاصاحساب بیمه تامین اجتماعی نقل و انتقال انجام می‌گردد.
نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که درصورتی که بعد از انتقال ملک، مشخص شود انتقال‌دهنده به سازمان تامین اجتماعی بدهکار بوده و با وجود بدهی انتقال انجام شده، هر دو طرف انتقال ملک مسئولیت تضامنی خواهند داشت. توصیه می‌کنیم چنانچه قصد خرید یا رهن و اجاره ملک تجاری دارید، جهت اطمینان از عدم بدهی انتقال دهنده به سازمان تامین اجتماعی با کارشناسان مجموعه یاری تامین ارتباط برقرار نمایید تا در این رابطه شما را راهنمایی نمایند.

قراردادهای مشمول مفاصا حساب بیمه
تا به این بخش از مطلب در رابطه با این عنوان که مفاصا حساب بیمه شامل چه کسانی می شود صحبت کردیم حال می‌خواهیم در این قسمت در رابطه با قراردادهای مشمول مفاصا بیمه اطلاعاتی در اختیار شما بگذاریم‌. با توجه به ماهیت هر شغل کلیه قراردادهای کاری میان صاحب یک کسب و کار و کارمندان یا زیر دستان آن مشمول دریافت مفاصا حساب می‌شوند. به راحتی می‌توان با توجه به معنا و مفهوم مفاصا حساب دریافت که کدام یک از قراردادها مشمول این قانون شده و چه مواردی را شامل می‌شود.

مشاوره برای مشمولین مفاصا حساب بیمه
بسیاری از افراد ممکن است از معنا و مفهوم مفاصا حساب آگاه نباشند و با توجه به این عدم آگاهی مشمول پرداخت جریمه‌های هنگفت شوند. به همین دلیل لازم است کلیه افرادی که مشمول دریافت برگ مفاصا حساب بیمه می‌شوند نسبت به دریافت مشاوره و راهنمایی در این خصوص اقدام کنند.
شما می‌توانید به سادگی از طریق برقراری ارتباط با مجموعه یاری تامین نسبت به دریافت مشاوره‌های سازنده و کارساز کارشناسان این مرکز اقدام کنید. این مجموعه در هر زمانی آماده است تا با ارائه خدمات و مشاوره‌های آنلاین، تلفنی و حضوری خود نسبت به راهنمایی در خصوص دریافت مفاصا حساب بیمه به افراد مشمول این قانون یاری رساند.

سخن پایانی
مفاصا حساب برگه‌ای است که در آن تمامی جزئیات بستانکاری، بدهکاری و مراحل تسویه حساب قرار داده شده است. ما در این مقاله تلاش کردیم شما را با این عنوان که مفاصا حساب بیمه شامل چه کسانی می شود آشنا کنیم تا بتوانید افراد مشمول این قانون را بشناسید. توصیه می‌کنیم به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره بیمه از کارشناسان کاردان حتما به سایت یاری تامین مراجعه کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها