به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۴:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۴۴۴۹۴

بررسی تمام احتمالات خط دفاع استقلال در دربی

بررسی تمام احتمالات خط دفاع استقلال در دربی
گروه ورزشی:مصدومیت محمد مرادمند و ایمان سلیمی برای جواد نکونام به یک دغدغه مهم در آستانه دربی پایتخت تبدیل شده است.به گزارش "ورزش سه"، با توجه به مصدومیت محمدحسین مرادمند و ایمان سلیمی در آستانه دربی پایتخت و شرایط نامشخص آنها، دست جواد نکونام برای ترکیب دفاعی این تیم بسته‌تر از همیشه است و چند حالت وجود دارد، با تلاش کادر پزشکی یکی از دو مدافع مصدوم به دربی برسد، استقلال تغییر تاکتیک بدهد و با 2 مدافع به میدان برود یا استفاده از بازیکنان غیرتخصصی در دفاع سه نفره!

با توجه به دارایی‌های استقلال تمام شرایط موجود را بررسی خواهیم کرد:
بولت استقلالایده‌آل‌ترین ترکیب برای نکو و استقلال!
در صورتی که محمدحسین مرادمند و ایمان سلیمی هر دو به مرز آمادگی و حضور 90 دقیقه‌ای در میدان برسند، روزبه چشمی به خط هافبک منتقل خواهد شد و خط دفاعی استقلال به بهترین شکل به میدان خواهد رفت، اما این حالت کمترین احتمال را دارد، چرا که محمد مرادمند چند هفته دور از میادین بوده و در صورت رفع مصدومیت شاید از آمادگی بدنی خوبی برخوردار نباشد.

بولت استقلالحضور یکی از دو مصدوم و همان ترکیب همیشگی!
در صورت بازگشت یکی از دو مدافع استقلال با همان ترکیب هفته‌های قبل به میدان خواهد رفت، چشمی در قلب دفاع، سهرابیان در سمت چپ و مرادمند یا سلیمی در سمت راست، در این صورت آبی‌ها با کمترین تغییر و ثبات بیشتری به میدان خواهند رفت.
بولت استقلالتغییر سیستم و استفاده از دفاع خطی!
تصمیم سخت و ریسکی برای نکونام که در هفته‌های اخیر شرح وظایف و شعاع حرکتی بازیکنان را با سیستم 3 دفاع ترسیم کرده! استفاده از دفاع خطی و زوج سهرابیان و روزبه چشمی، این دو بازیکن سرعت بالایی ندارند و در صورتی که به عنوان زوج خط دفاعی به میدان بروند، استقلال در کناره زمین هم بازیکن کافی برای زوج‌سازی ندارد. در سمت راست زوج حردانی-یامگا منطقی خواهد بود، اما در سمت چپ زوج جلالی-سلمانی استانداردهای لازم برای تقابل صادقی و اسماعیلی‌فر را نخواهد داشت.

ضمن اینکه روزبه چشمی و آرمین سهرابیان در این فصل در دفاع خطی کنار هم قرار نگرفته‌اند و هماهنگی لازم را ندارند و با توجه به سبک فوتبالی آنها که هر دو بازیکنانی هستند که پوشش فضا و عمق دفاع علاقه دارند، عدم حضور مدافع یارکوب برای آبی‌ها مشکل‌ساز خواهد بود.شاید استقلال با استفاده از هافبک دفاعی‌هایی که متمایل به کنار زمین بازی کنند رو به استفاده از دفاع خطی بیاورد.

بولت استقلالجلالی، حامدی‌فر، نیک‌نفس یا یک بازیکن جوان!
محتمل‌ترین گزینه، در صورت غیبت مرادمند و سلیمی، ابولفضل جلالی است که سابقه حضور در دفاع سه نفره استقلال را دارد، او در دوران مربیگری فرهاد مجیدی هرچند کم اما در چند مسابقه برای آبی‌ها به میدان رفت.
امید حامدی‌فر هم یکی از گزینه‌ها خواهد بود، بازیکنی که در قلب دفاع و دفاع راست برای استقلال به میدان رفته است، این بازیکن جوان که به تازگی به ترکیب اصلی استقلال رسیده امکان دارد با تدابیر نکونام به یکی از 3 مدافع مرکزی استقلال تبدیل شود.

زبیر نیک‌نفس بازیکن باتجربه‌ای است که با توجه خصوصیات دفاعی شانس بازی در این پست را دارد، هافبک تخریبی استقلال پس از پایان مصدومیت به آمادگی نسبی رسیده و می‌تواند برای استقلال به میدان برود، او هم یکی از بازیکنانی است که پتانسیل حضور در دفاع وسط را دارد و می‌تواند در نقش مدافع تخریبی و جنگ‌های اول برای استقلال به میدان برود، اما بازی پر ریسک او نزدیک به محوطه جریمه می‌تواند برای استقلال خطرساز باشد.

در نهایت یک بازیکن جوان گزینه غیرمنتظره این پست خواهد بود، سامان تورانیان با تصمیمی عجیب و ریسکی می‌تواند در این پست به میدان برود، مدافع راست کرمانی استقلال از فیزیک مناسبی برای حضور در این پست بهره‌مند است و عجیب خواهد بود که اولین بازی خود را برای استقلال در دربی پایتخت انجام دهد، اما با توجه به دست بسته نکونام هر تصمیمی برای جانشینی مدافعان مصدوم امکان‌پذیر خواهد بود.

با توجه به تمام احتمالا بالا، تلاش کادرپزشکی استقلال در حال انجام است که حداقل یکی از دو مدافع تخصصی استقلال را برای این بازی مهم آماده کند تا شاگردان نکونام با کمترین تغییر در خط دفاع به میدان بروند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها