به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۶ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۴۴۵۰۸۳
تم یلدا هم چینی شد!

هزینه یک جشن مهمانی شب یلدایی چقدر هزینه دارد؟

هزینه یک جشن مهمانی شب یلدایی چقدر هزینه دارد؟
گروه اقتصادی: بررسی‌های میدانی از قیمت اقلام مربوط به تم شب یلدا نشان می‌دهد که میزبانی با تم های مخصوص از هر نفر در شب یلدا حدود ۳۵۰ هزار تومان آب می‌خورد. البته گرانی چند سالی است که میهمان اصلی سفره شب یلدا مردم شده، اما شدت آن امسال به‌مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است. این روز‌ها خرید تم یلدا آن هم به صورت بی واسطه، یکی از شعار‌های تبلیغاتی در فضای مجازی است که فروشندگان این وسایل به دنبال جذب بیشتر مشتری برای فروش محصولات با نام وارداتی هستند.

به گزارش اقتصاد24،واردات کالا و محصولات غیر ضروری سال هاست که مورد بحث و جدال بین واردکنندگان و متولیان تنظیم بازار و تولید کنندگان است. تم یلدا که برای برگزاری یک جشن کاملاً ایرانی در بازار به وضوح دیده می‌شود یا وارداتی از چین بوده یا مواد اولیه آن از چین وارد شده است!

برای تهیه اقلام پذیرایی و تزئین یلدا چقدر باید پول بدهیم؟
اقلام پذیرایی مثل پیشدستی، لیوان، ظرف پاپ کرن و ظرف آجیل خوری به همراه تاپر و خلال‌های متنوع و... پُرتقاضاترین اقلام خاص شب یلدا و جشن سنتی ما ایرانیان است که امروز به یک جشن فانتزی تبدیل شده است که با توجه به تنوع در محصولات برای یک مهمانی شب یلدایی ۳۰ نفره برای میزبان چیزی معادل ۷ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

از سوی دیگر اقلام تزئینی که در تبلیغات فضای مجازی برای شب یلدا دریافت می‌کنید شامل انواع بادکنک‌های فویلی و لاتکس، کلاه و تاج و نقاب است که برای همراهی مهمانان در همه سنین با این جشن زیبا پیش بینی شده که در فرم، برگزاری جشن و آیین سنتی ایرانی را به یک جشن فانتزی مدرن تبدیل کرده است.البته ناگفته نماند اقلامی که برای پذیرایی و تزئین در این جشن استفاده می‌شود قطعا هزینه‌های زیادی را برای برگزارکنندگان و میزبان و حتی مهمانان این جشن شب یلدا خواهد داشت. سفارش و خرید این اقلام آن هم برای ۳۰ نفر چیزی حدود ۱۰ میلیون برای میزبان آب می‌خورد.

تم عروس برای شب یلدا چند؟
در کنار این بریز و بپاش‌های شب یلدایی باید به هدایایی که ویژه عروس خانم‌ها تهیه می‌شود هم اشاره کرد که می‌تواند از تم یلدا برای عروس از آن یاد کرد و کلیه کادو‌ها را با این تم زیبا دیزاین کنید که این هزینه به ۵۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

در بین هزینه تم یلدا باید به عکس‌های زیبا از جشن این شب هم اشاره کرد که بتوانند تزئین و تم شب یلدایی را به یاد ماندنی کنند. پک یلدا برای عکاسی شامل: ۱۰ عدد پیش دستی، ۱۰ عدد لیوان طرح انار، ۱۰ عدد پاپکرن طرح انار، ۱۰ عدد کارد، ۱۰ عدد چنگال، ۲ عدد بادکنک فویلی بزرگ، ۱۰ عدد خلال یلدا، ۶ عدد نقاب، ست شمع‌های انار با حدود ۳ ساعت حضور عکاس و فیلمبردار هزینه‌ای حداقل ۳۰ میلیون تومانی به دنبال خواهد داشت.

هزینه یک جشن مهمانی شب یلدایی چقدر هزینه دارد؟
برای برگزاری یک جشن شب یلدا در حد متوسط آن هم برای ۳۰ نفر، میزبان باید حدود ۱۰۰ میلیون هزینه کند که این قطعاً شامل خانواده‌های سطح متوسط و پایین جامعه نیست.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها