به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۴۵۷۴۰

واکنشی تازه به رقم اقساط مسکن ملی

واکنشی تازه به رقم اقساط مسکن ملی
گروه اقتصادی:نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاهش کسری تراز عملیاتی بودجه و وابستگی بودجه به نفت دو مولفه مهم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ است.به گزارش خبرآنلاین، احمد امیرآبادی فراهانی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: من از دولت تشکر می‌کنم که پس از رد کلیات لایحه بودجه در کمترین زمان اصلاحیه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. دو نکته تاثیرگذار در این لایحه وجود دارد یکی بحث کسری تراز عملیاتی بودجه است که دولت تلاش کرده ۱۵۰ همت این عدد را کاهش دهد کسری تراز عملیاتی بودجه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۵۰ همت بود که در این لایحه به ۳۰۰ همت رسیده است.
 
وی در ادامه اظهار کرد: موضوع بعدی کاهش وابستگی بودجه به نفت است که به صورت قابل توجهی وابستگی بودجه به نفت کاهش یافته است؛ ما نیز در اصلاح ساختار بودجه بنا به فرمایش رهبر انقلاب تلاش کردیم این امر محقق شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجا که جدول منابع و مصارف جزء به جزء در اختیار ما نیست نمایندگان حق دارند که مقداری تامل کنند، اما قطعا دولت نیز تلاش خواهد کرد تا در ارائه دوم بخش دوم لایحه بودجه این نکات را رعایت کند. امروز مردم با مشکلاتی مواجه هستند به عنوان مثال برای مسکن ملی مردم توان پرداخت هر سه ماه یک بار ۴۰ میلیون تومان را ندارند. ما باید در بودجه به منابع بانک‌ها توجه کنیم؛ نکته دیگر این است که بنده که ۱۰ سال در کمیسیون تلفیق بوده‌ام، ما هر بار که بودجه را رد کردیم همان بودجه دوباره به مجلس شورای اسلامی آمده چرا که منابع و مصارف بودجه مشخص است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها