به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۴۶۹۴۶

بزرگترین شکست های دنیای موبایل در ۲۰۲۳

بزرگترین شکست های دنیای موبایل در ۲۰۲۳
گروه علمی:سال ۲۰۲۳ موفقیت‌های زیادی در صنعت گوشی‌سازی به‌دست آمد، اما شکست‌های دنیای موبایل هم کم نبود. از ارسال ناموفق آی مسیج روی گوشی‌های اندرویدی بگیرید تا داغ شدن‌های گوشی هزار دلاری آیفون ۱۵ پرو. در این سال پروژه‌های موفقیت‌آمیز زیادی در دنیای موبایل رقم خورد.

به‌طور مثال شاهد ظهور رقبای قدرتمندی برای گوشی‌های تاشو سامسونگ بودیم، گوشی‌های میان‌رده حالا هیچ کمبودی نسبت به پرچمداران ندارند و سیاست‌های به‎روزرسانی نرم افزاری گوشی‌سازها تغییرات چشمگیری کرده است. همه این‌ها خوب است، اما پروژه‌های ناموفق زیادی هم امسال رخ داد که شاید همه تصور می‌کردند می‌تواند به اتفاق بزرگ بعدی تبدیل شود. به‌همین بهانه هم در این مطلب به نقل از «گجت نیوز» بزرگ‌ترین شکست‌های دنیای موبایل در سال ۲۰۲۳ را گردآوری کرده‌ایم که مرورشان جالب است. 

1. ارسال آی مسیج روی اندروید با Nothing Chats
اگر اخبار فناوری را دنبال می‌کنید، احتمالا با گوشی‌های جدید و متفاوت برند «ناتینگ» آشنا هستید؛ برندی که سرمایه‌گذاری زیادی روی ارائه امکانات و قابلیت‌های نامتعارف در گوشی‌های اندرویدی خودش کرده است. یکی از آن‌ها، راه‌اندازی یک اپلیکیشن پیام‌رسان به‌نام Nothing Chats روی گوشی‌های این برند بود.
 Nothing Chats، پیام‌رسانی است که به کاربران گوشی‌های ناتینگ فون اجازه ارسال iMessage بر بستر سرویس Sunbird به گوشی‌های آیفون را می‌دهد.
 
اگرچه ایده ارسال آی مسیج روی گوشی‌های اندرویدی در روزهای نخست معرفی این پیام‌رسان خیلی جذاب به‌نظر می‌رسید، ولی متأسفانه خیلی زود مشخص شد که نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی در پشت پرده و سرویس Sunbird وجود دارد. به‌همین دلیل ناتینگ چت از روی فروشگاه پلی‌استور گوگل هم حذف شد. در این باره شنیده می‌شود که اپل جلوی ارسال آی مسیج روی گوشی‌های اندرویدی را می‌گیرد. بنابراین حتی اگر سرویس Sunbird هیچ مشکلی از نظر ایمنی نداشت هم اپل شانس زیادی برای بقای آن نمی‌گذاشت.
 
۲. داغ شدن بیش از حد آیفون ۱۵ پرو
مدت زمان زیادی از معرفی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ اپل نمی‌گذرد، ولی کاربران متوجه شده‌اند که مدل‌های پرو و پرومکس این گوشی‌ها بیش از حد معمول داغ می‌شود. تمام آزمایش‌هایی که روی این محصولات انجام شده از صحت این گزارش خبر می‌دهد و باید قبول کنیم که متأسفانه اپل نتوانست گوشی‌های سری iPhone 15 Pro خودش را بدون نقص راهی بازار کند. علاوه بر این‌که گوشی‌های پرچمدار جدید اپل بر اثر استفاده طولانی مدت خیلی داغ می‌شود، هنگام شارژ شدن هم به‌طور غیرمنطقی حرارت آن افزایش پیدا می‌کند. این درحالی ا‌ست که پرچمدار اپل در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی مثل گلکسی S23 اولترا، سرعت شارژ پایین‌تری دارد. اگرچه اپل با یک به‎روزرسانی نرم افزاری مشکل حرارت بیش از حد آیفون ۱۵ پرو را حل کرد، اما این می‌تواند امتیاز منفی بسیار بزرگی برای غول دنیای فناوری محسوب شود.  
 
۳. عرضه محدود گوشی‌های جذاب اوپو و ویوو
دو شرکت گوشی‌ساز چینی اوپو و ویوو به تولید و عرضه محصولاتی با کیفیت ساخت بالا و قیمت مقرون به‌صرفه مشهور هستند. دقیقا ویژگی‌هایی که هواوی داشت و با کمک آن توانسته بود پیش از تحریم‌های آمریکا، بازارهای جهانی را تصاحب کند. ولی متأسفانه این گوشی‌ها به‌صورت محدودی وارد برخی از بازارها می‌شوند و در تمام کشورها نمی‌توانید آن‌ها را ببینید. یکی از جذاب‌ترین محصولات اوپو، گوشی پرچمدار اوپو فایند X6 پرو است که صاحب یکی از بهترین دوربین‌های موبایل در جهان است، اما سازنده تصمیم گرفته آن را فقط در بازار داخلی خود چین عرضه کند.
 
۴. سنسور حرارتی روی گوشی گوگل پیکسل ۸ پرو
گوگل پیکسل ۸ پرو از یک دماسنج برخوردار است. در واقع پشت قاب این گوشی دارای یک سنسور حرارتی است. این ایده بسیار جذابی است که شما می‌توانید با گوشی‌تان دمای همه‌چیز را اندازه‌گیری کنید، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دماسنج به‌هیچ عنوان دقیق نیست. علاوه بر این هیچ‌کسی از گوشی ۱۰۰۰ دلاری خودش برای سنجش دمای چیزهای مختلف مثل یک ماهیتابه داغ استفاده نمی‌کند. پس عملا کارایی زیادی نخواهد داشت. گوگل همچنین هنوز مجوز لازم را از FDA برای استفاده از این سنسور به‌عنوان دماسنج انسانی دریافت نکرده است؛ بنابراین ممکن است در آینده این سنسور با امکان سنجش دمای بدن انسان، به قابلیت مفیدتری تبدیل شود.
 
۵. عملکرد ضعیف گوشی‌سازها در انتشار به‎روزرسانی‌ها
بسیاری از برندهای بزرگ گوشی‌ساز طی دو سال اخیر سیاست‌های به‎روزرسانی نرم افزاری محصولاتشان را تغییر داده‌اند و آن‌ها را وسعت بخشیده‌اند. ولی متأسفانه فقط تعداد معدودی از آن‌ها به حرف‌هایشان پایبند بوده‌اند. سونی، پوکو، ایسوس، تی‌سی‌ال و زد‌تی‌ای نتوانستند در سال ۲۰۲۳ عملکرد خوبی را در انتشار آپدیت‌های نرم افزاری گوشی‌هایشان داشته باشند. این برندها عمدتا یک یا حداکثر دو به‎روزرسانی بزرگ اندرویدی را برای گوشی‌هایشان منتشر می‌کنند. به‌طور مثال گوشی 1.400 دلاری سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ حتی به اندازه یک گوشی ۳۰۰ دلاری سامسونگ هم نمی‌تواند به‎روزرسانی‌های اندرویدی را در اختیار کاربرانش بگذارد که این وضعیت خجالت‌آور است!
مرجع : گجت نیوز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها