به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۴۴۷۰۰۵

راهبرد نظامی اسرائیل در غزه درازمدت خواهد شد

راهبرد نظامی اسرائیل در غزه درازمدت خواهد شد
گروه بین‌الملل: تایمز اسرائیل به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون این کشور نوشت ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای تغییر راهبرد نظامی در نوار غزه است و می‌خواهد آن را به سوی یک عملیات درازمدت هدایت کند.
 خبرنگار امور نظامی این شبکه تلویزیونی گفت، ارتش اسرائیل دریافته که با عملیات نظامی فشرده به آنچه می‌توانسته دست یابد، رسیده است و حال باید خود را بر روی عملیات محدودتر اما درازمدت با هدف سرنگونی جریان تروریستی حماس متمرکز کند. گفته می‌شود این تغییر احتمالی راهبرد، منطبق با خواسته‌های آمریکا است که خواستار کاهش بمباران‌های شدید و محدود ساختن حضور نیروهای نظامی در مناطق شهری است. به گفته نیر دِوُری خبرنگار تایمز اسرائیل، ارتش یک منطقه حائل به عرض یک کیلومتر در نوار مرزی خود با اسرائیل ایجاد خواهد کرد و بدین گونه منطقه حائل موجود را گسترش خواهد داد.
 بر اساس این گزارش، نیروهای زمینی اسرائیل که به طور عمده از سربازان وظیفه تشکیل می‌شوند، منطقه را اشغال خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود که غزه‌ای‌ها نمی‌توانند به حصار با اسرائیل نزدیک شوند و حملات دقیقی را از آنجا انجام دهند. اما حضور نظامی نسبت به وضعیت کنونی کاهش خواهد یافت. این خبرنگار امور نظامی به منبعی استناد نکرده است، اما گزارشگران نظامی اسرائیل بر اساس مقررات ارتش موظف هستند آنچه به آنها گفته می‌شود را به عنوان "تحلیل" خود ارائه دهند.
 این خبرنگار در تحلیل خود می‌گوید: «علت احتمالی تغییر راهبرد نظامی در این است که شکست کامل حماس از طریق حملات زمینی گسترده به دست نمی‌آید، بلکه از مسیر یک جنگ فرسایشی طولانی حاصل می‌شود. این جنگ ممکن است ماه‌ها، شاید حتی سال‌ها به طول انجامد، اما ایجاد واقعیتی جدید در غزه نیازمند یک فرآیند دیپلماتیک و اقدامات اقتصادی و نظامی است.» در نشست پارلمان کِنِست، یولی ادلشتاین، رئیس کمیته امور خارجه و دفاع، خاطرنشان کرد که با پیشرفت‌ها در جنگ، اسرائیل در حال "گذر از مرحله دوم به سوم" عملیات نظامی در غزه است و مردم باید برای یک جنگ طولانی آماده شوند.
 در اواخر اکتبر، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفته بود که حمله زمینی اسرائیل برای شکست دادن حماس کافی نخواهد بود، بلکه به مرحله سوم و میانی نبرد نیاز است که در طی آن حماس به دنبال یک رهبری جدید برای منطقه آسیب دیده خواهد بود و هم‌زمان "جیب‌های مقاومت" خالی خواهد شد. این گزارش مربوط به تغییر احتمالی راهبردی در حالی منتشر می‌شود که اسرائیل به طور عمده در شمال غزه فعال است و مناطق جنوبی مملو از غیرنظامیان آواره نوار غزه به طور نسبی خارج از کنترل عملیاتی ارتش است.
 
برچسب ها: اسرائیل غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها