به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۰ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۴۷۵۲

اعتراض به نحوه فروش اينترنتي ايران‌خودرو

گروه اقتصادي: ثبت نام اينترنتي ايران خودرو براي فروش نقدي و فوري به مناسبت نيمه شعبان ديروز در حالي انجام شد که بسياري از مراجعان به سايت ايران خودرو مي‌گويند دست خالي برگشته‌اند و موفق به ثبت‌نام نشدند.
اعتراض به نحوه فروش اينترنتي ايران‌خودرو
به گزارش فارس، ايران خودرو از اوائل هفته جاري اعلام کرد که به مناسبت ايام فرخنده نيمه شعبان اقدام به فروش فوري از طريق ثبت نام اينترنتي خواهد کرد.در اطلاعيه اين شرکت اعلام شد: ‌فروش خرداد ماه از ساعت 10 صبح روز دوشنبه 19 خرداد ماه بر روي سايت فروش اينترنتي محصولات گروه صنعتي ايران خودرو به نشاني www.ikco.com و يا ikco.iranecar.com فعال مي‌شود.

هموطنان مي‌توانند با مراجعه به سايت مذکور و يا يکي از نمايندگي‌هاي مجاز ايران خودرو جهت ثبت نام اقدام کنند.در اين شرايط خودروهاي گروه وانت، پژو405، پژو206، سمند، پژو پارس و رانا با موعد تحويل 30روزه عرضه مي‌شود.همچنين از ويژگي‌هاي اين شرايط، تنوع رنگ‌هاي متفاوت در خودروها و امکان دريافت کارت طلائي گروه صنعتي ايران خودرو با تخفيف ويژه است.‌ در عين حال همزمان با آغاز زمان ثبت نام از ساعت 10 صبح ديروز بسياري از مراجعان و متقاضيان خودرو موفق به ورود به سايت و خريد اينترنتي نشدند و ناراضي برگشتند.

معصومه سيفي در اين باره گفت: من و چند تن از همکارانم براي ثبت نام خريد اينترنتي اقدام کرديم ولي تلاش‌هايمان براي ورود به سايت بي‌نتيجه بود و سرانجام هم در ساعت يک اعلام شد فروش اينترنتي به پايان رسيده است. وي با بيان اينکه در فروش اينترنتي قبلي ايران خودرو در 6 ارديبهشت نيز وضعيت به همين گونه بوده و توفيقي در ثبت نام نداشته است، افزود: به نظر مي‌رسد تنها عده معدود و خاصي مي‌توانند از اين عرضه‌ها بهره‌مند شوند. سيفي افزود: امروز هم سايت ايران خودرو باز است و مي‌توان ثبت نام کرد اما پس از ثبت نام متقاضي به نمايندگي ارجاع داده مي‌شود که بر اساس اعلام سايت ظرفيت تمام نمايندگي‌ها پر است.

وي گفت: مسوولان ايران خودرو بهتر است در اين رابطه حسن نيت خود را نشان داده و به جاي فروش اينترنتي ثبت نام را از طريق مراجعه حضوري در نمايندگي انجام دهند و از طريق بازرسانشان بر فرآيند ثبت نام و رسيدن خودرو به دست متقاضيان واقعي نظارت کنند. ايران خودرو روز ششم خرداد نيز اقدام به فروش فوري کرد که در آن مرحله نيز در ازدحام نمايندگي‌هاي فروش و پاسخگو نبودن سايت اغلب مراجعان دست خالي برگشتند. فروش نقدي ايران خودرو در حالي انجام مي‌شود که اختلاف قيمت کارخانه و بازار در اغلب خودروها به چندين ميليون تومان بالغ مي‌شود و طبيعي است که کساني که موفق به خريد شوند مي‌توانند به راحتي با فروش خودرو تحويلي در بازار سود بادآورده و قابل توجهي کسب کنند.همين مسئله شائبه پيش‌دستي برخي دلالان و نمايندگي‌هاي فروش بر خريداران واقعي و رونق دلالي‌گري در اين رابطه را به وجود آورده است.
در همين ارتباط، يکه زارع مديرعامل ايران خودرو چندي قبل اعلام کرده است که ايران خودرو تا پايان سال اقدام به فروش فوري 120 هزار خودرو خواهد کرد که در صورت تداوم رويه موجود اين عرضه‌ها نه تنها کمکي به تنظيم بازار و تعديل قيمت‌ها نخواهد کرد که بيشتر به افتادن نبض بازار به دست دلالان و آشفتگي هر چه بيشتر بازار خواهد انجاميد.

ادریس
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۳/۲۰ ۲۰:۰۵
باور کنین همش از پیش تعیین شدس ... ما با 4 تا سیستم ازساعت 10 تا 3 بعد از ظهر هر کاری کردیم نتونستیم ثبت نام کنیم ... مرحله به مرحله ارور میداد!!!امروز صبح هم که ثبت نام کردیم نمایندگی ها ظرفیتشون تکمیل شده بود!!!!! واقعا جای تاسف داره این حرکت ! که البته خودم یکی از اون افرادی بودم که ایمیلی حاوی شکایت به مدیر سایت ایران خودرو فرستادم ! خدایا اقتصاد ایران رو زودتر آزاد کن :( ... تا این از خدا بی خبرا واسه این آشغالاشون اینقد فخر نفروشن !!! (234803)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۰ ۲۱:۰۴
ایران خودرو و دیگر خودروسازها دستشان در دست دلالان است. از خدمات پس از فروششان مشخص بود ثبت نام اینترنتی چیزی جز سر کار گذاشتن مردم است. (234818)
alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۰ ۲۲:۰۴
همش نوشته ظرفیت پر شده است !

سایپا هم همینطور! (234825)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۰ ۲۳:۱۸
80 درصد از مراجعان برای ثبت نام نه برای استفاده از خودرو بلکه برای خرید و فروش در بازار آزاد و سود بردن مراجعه می کنند . تا وقتی این پولهای راکد در دست مردمه ، خودرو سازان آشغالهای خود را به گران ترین قیمت می فروشند و بازار رقابت عرضه و تقاضا واقعی نمی شود (234830)
یامین
United States
۱۳۹۳/۰۳/۲۱ ۰۲:۲۹
تا میزان تولید انقدر پایینه وضعیت همینه .... هر بازاری بر دو اصل استواره .. عرضه و تقاضا ... وقتی عرضه یا به عبارتی تولید میزانش کمتر از تقاضا باشه قیمت ها روز به روز میره بالاتر ... دلال ها در اون بازار جولان میدن.. بازار سیاه جای بازار اقعیو میگیره و خیلی معضلات دیگر... ایرانخودرو و سایپا هم که با 700 هزار شغلی که ایجاد کردن پدر ملتو دارن درمیارن و طلبکارم هستن ... کاش تعرفه ها برداشته میشد ... همه میدین که کسی واسه این ماشینا تره هم خورد نمیکنه (234862)
۱۳۹۳/۰۳/۲۱ ۰۴:۳۲
من که همون اول وقت شروع کردم یک 20 دقیقه معطل شدم ولی از آخر موفق شدم. (234871)