به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۱ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۴۷۸۹

هشدار نماینده‌کنگره درباره برنامه اتمی‌ایران

گروه سیاسی: رئیس کمیته امور خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا، در تازه‌ترین جلسه این کمیته چنین اظهار نظر کرد که مذاکره‌کنندگان غربی باید «تمایل ایران برای رو کردن تمام جزئیات برنامه تسلیحاتی سابق خود» را بسنجند.
هشدار نماینده‌کنگره درباره برنامه اتمی‌ایران
 اد رویس، نماینده جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیته امور خارجی این مجلس، جلسه را با سخنانی تند و انتقادآمیز رو به دولت باراک اوباما آغاز کرد و این جلسه را «تازه‌ترین هشدار» علیه روند امور مربوط به ایران اتمی توصیف کرد. موضوع این جلسه از کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تمرکز بر تلاش ایران «برای دستیابی به توانایی ساخت سلاح اتمی» و «چگونگی متوقف ساختن آن» عنوان شده است.

اد رویس، ضمن اشاره به این که هنوز اختلافات اساسی میان طرفین مذاکره وجود دارد تاکید کرد که ایران اتمی «فاجعه‌ای» برای امنیت ملی آمریکا خواهد بود. او گفت: «با توجه به سابقه ایران در فعالیت‌های پنهانی، زیر پا گذاشتن شفافیت و همکاری از سوی ایران باید عواقبی روشن [برای این کشور] داشته باشد، و فریب‌کاری اصلا تحمل نشود.» به گفته رویس، یک راه برای سنجیدن میزان صداقت ایران در مذاکرات کنونی سنجش «تمایل ایران برای رو کردن تمام جزئیات برنامه تسلیحاتی سابق خود» توسط مذاکره‌کنندگان غربی است.

چندین سازمان اطلاعاتی آمریکا در گزارشی جامع که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد اعلام کردند که ایران در پاییز سال ۲۰۰۳ برنامه ساخت و توسعه تسلیحات اتمی خود را متوقف کرده است.
مرجع : رادیو فردا