به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۴۴۸۵۷۸

تحریم بزرگترین شرکت استخراج الماس جهان  

تحریم بزرگترین شرکت استخراج الماس جهان  
گروه بین الملل: اتحادیه اروپا در راستای آنچه «تعهد تزلزل‌ناپذیر» خود به اوکراین در جنگ مقابل روسیه خواند، تحریم‌هایی را علیه بزرگترین شرکت استخراج الماس جهان و مدیر اجرایی آن اعمال کرد.
بر این اساس، شرکت معدنی الماس روسیه (الروسا) که نزدیک به ۹۰ درصد از تولید الماس روسیه را به خود اختصاص می‌دهد، همچنین پاوِل مارینی‌چِف، مدیرعامل این شرکت هدف تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفتند. 
اتحادیه اروپا اعلام کرد که این شرکت «بخش مهمی از یک شبکه اقتصادی را تشکیل می‌دهد که درآمد قابل توجهی را برای مسکو فراهم می‌کند».
براساس این تصمیم اتحادیه اروپا، دارایی‌های «الروسا» در اروپا مسدود می‌شود و شهروندان و شرکت‌های فعال در اتحادیه اروپا نیز از پرداخت وجوه به این شرکت منع خواهند شد. 
مارینی‌چف که در ماه مه گذشته به مدت سه سال به عنوان مدیرعامل منصوب شد نیز با ممنوعیت سفر به اروپا مواجه می‌شود.
پیش از این از اول ماه ژانویه نیز اتحادیه اروپا هرگونه واردات، خرید یا انتقال الماس‌های طبیعی و مصنوعی روسیه و جواهرات دارای الماس روسیه را ممنوع کرده بود. 
این تمهید قانونی اتحادیه اروپا شامل تمامی الماس‌های استخراجی از روسیه، صادر شده از روسیه، ترانزیت شده از روسیه و الماس‌های روسی تراش داده شده در خارج می‌شود.در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که «شورای اروپایی بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود برای ادامه حمایت از اوکراین و مردم‌ آن کشور تا هر زمانی که جنگ به درازا بکشد تأیید دارد».
اتحادیه اروپا با ۲۷ عضو تا کنون نزدیک به ۱۹۵۰ شخص حقیقی و نهاد حقوقی را که اغلب شامل شرکت‌ها، بانک‌ها یا سازمان‌های دولتی هستند، به دلیل «تضعیف یا تهدید تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین» تحریم کرده است.
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها