به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۷:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۴۴۹۷۹۷

مخالفت دوباره کاخ سفید با آتش‌بس درغزه

مخالفت دوباره کاخ سفید با آتش‌بس درغزه
گروه بین الملل: هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، می‌گوید ایالات متحده در شرایط کنونی از برقراری آتش‌بس در غزه حمایت نمی‌کند.
جان کربی باردیگر بر موضع ایالات متحده تاکید کرد که آتش بس در غزه به نفع گروه افراطی حماس خواهد بود. آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی حماس را یک سازمان تروریستی می‌دانند.
این مقام کاخ سفید تصریح کرد : «ما همچنان از وقفه‌های بشردوستانه حمایت می‌کنیم، اما در حال حاضر از آتش‌بس عمومی حمایت نمی‌کنیم. هیچ نشانه‌ای از تغییر موضع رئیس جمهور [جو بایدن] وجود ندارد.»
این در حالی است که روز دوشنبه گروهی از معترضان در ایالت کارولینای جنوبی، هنگام بازدید جو بایدن از یک کلیسای تاریخی سیاه‌پوستان شعار «آتش‌بس، همین حالا» سردادند. بایدن در واکنش گفت که به طور «بی سر و صدا» در حال ترغیب اسرائیل به کاهش حملات و کاستن جدی از حضور در غزه است.
دفاع آمریکا از وتوی قطعنامه آتش‌بس
در همین حال، رابرت وود، معاون سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل، از تصمیم آمریکا در ماه گذشته برای وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه دفاع کرد.
در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، شماری از کشورها از درخواست هئیت فلسطینی و کشورهای عرب برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه حمایت کردند.
رابرت وود در این نشست تصریح کرد که آمریکا از وقفه‌های بشر دوستانه در جنگ غزه حمایت می‌کند.
او اضافه کرد، این جالب است که از زمان آغاز جنگ در ۱۵ مهرماه کسانی که خواهان آتش بس هستند، کمتر از حماس درخواستی می‌کنند.
برچسب ها: غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها