به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۵۰۹۸۶

موافقت میلیونرها با پرداخت مالیات بیشتر 

موافقت میلیونرها با پرداخت مالیات بیشتر 
گروه بین الملل: یک بررسی جدید نشان می‌دهد سه چهارم میلیونرهای ساکن در کشورهای بزرگ‌ اقتصادی جهان، از پرداخت مالیات بیشتر حمایت می‌کنند، به شرطی که این پول دریافتی از سوی دولت‌ها برای رفاه جامعه هزینه شود.
این نتیجه یک نظرسنجی است که توسط سازمان «میلیونرهای میهن‌دوست» (Patriotic Millionaires) در بین ۲۳۸۵ میلیونر از کشورهای گروه ۲۰ انجام شد. گروه ۲۰ متشکل از ۱۹ کشور صنعتی جهان به همراه اتحادیه اروپا است.«میلیونرهای میهن‌دوست» یک سازمان آمریکایی متشکل از افراد ثروتمندی است که متعهد به توزیع عادلانه بار مالیات هستند.
حدود ۷۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که ثروت زیاد، باعث باز شدن راه نفوذ سیاسی برای آنها شده و بیش از نیمی از نیز گفته‌اند که جمع شدن ثروت‌های هنگفت در دست افراد محدود، خطری برای دموکراسی است.
اکثریت شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند از اخذ مالیات بیشتر از میلیونرها حمایت می‌کنند، مشروط بر اینکه سیاستمداران درآمد حاصل از آن را صرف خدمات عمومی بهتر، بازار کار قوی‌تر و اقتصاد باثبات‌تر کنند.تنها ۱۶ درصد با این گزاره کاملاً مخالف بودند.
«میلیونرهای میهن‌دوست» یادآور می‌شود که در سال ۲۰۲۴ در سراسر جهان قرار است تعداد زیادی انتخابات برگزار شود و در مجموع بیش از دو میلیارد نفر به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت و در این زمینه، خطاب به رهبران سیاسی می‌گوید که بهتر است بدانند که در تلاش‌های خود برای مقابله با نابرابری اقتصادی، از سوی ثروتمندان جامعه حمایت می‌شوند.
تحقیق جدید این سازمان، در سومین روز از مجمع سالانه اقتصاد جهانی منتشر شده که این هفته در داوس سوئیس در حال برگزاری است.
همزمان با انتشار این گزارش، «میلیونرهای میهن‌دوست»  نامه سرگشاده‌ای نیز منتشر کرده است که در آن از رهبران جهان خواسته شده تا مالیات‌های سنگین‌تری از میلیونرها و میلیاردرها بگیرند.
این نامه توسط ۲۶۰ میلیونر و میلیاردر از هفده کشور امضا شده است.
برچسب ها: مالیات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها