به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۴۵۳۵۰۳

سونی سامسونگ را به زیر کشید

سونی سامسونگ را به زیر کشید
گروه علم و فناوری: طبق خبر منتشر شده، رویداد‌ها و عوامل مختلفی باعث شده تا ژاپنی‌ها بتوانند از این شرکت کره‌ای جلو بزنند؛ برای مثال مازاد عرضه و کاهش میانگین قیمت فروش در بازار تراشه‌های حافظه به ضرر سامسونگ تمام شده است. این امر به سونی این فرصت را داده است تا برای اولین‌بار در بیش از دو دهه، سود عملیاتی بیشتری داشته باشد.
براساس برآورد‌های جدید، سونی بیش از ۳ میلیارد دلار بیشتر از سامسونگ در سال ۲۰۲۳ سود داشته است. این اولین‌بار از سال ۱۹۹۹ است که سود عملیاتی سالانه سامسونگ الکترونیکس از سونی کمتر است. شرکت کره‌ای در سال گذشته میلادی، ضعیف‌ترین سود سالانه خود در بیش از یک دهه گذشته را ثبت کرد.
به گزارش دیجیاتو، سود عملیاتی سامسونگ در سال ۲۰۲۳ حدود ۴.۹ میلیارد دلار و سود عملیاتی سونی ۷.۹۵ میلیارد دلار بوده است. بر اساس این برآوردها، سونی بیش از ۳ میلیارد دلار بیشتر از سامسونگ الکترونیکس در سال ۲۰۲۳ درآمد داشته است. سامسونگ در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۳ کاهش ۳۴.۵ درصدی سود را تجربه کرد.
طبق خبر منتشر شده، رویداد‌ها و عوامل مختلفی باعث شده تا ژاپنی‌ها بتوانند از این شرکت کره‌ای جلو بزنند؛ برای مثال مازاد عرضه و کاهش میانگین قیمت فروش در بازار تراشه‌های حافظه به ضرر سامسونگ تمام شده است. این امر به سونی این فرصت را داده است تا برای اولین‌بار در بیش از دو دهه، سود عملیاتی بیشتری داشته باشد.
این اولین‌بار از سال ۱۹۹۹ است که سود عملیاتی سامسونگ الکترونیکس از سونی کمتر شده است؛ در حالی که سونی تقریباً دیگر جایگاهی در بازار گوشی‌های هوشمند ندارد. همچنین در سال ۲۰۲۳ رکودی در بازار نیمه‌رسانا‌ها فراگیر شد که باعث شد سامسونگ از جایگاه برترین تراشه‌ساز جهان کنار برود و اینتل جای آن را بگیرد. درآمد سامسونگ از بخش تراشه‌های خود با کاهش ۳۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۴۳.۴ میلیارد دلار رسید.
کارشناسان می‌گویند که تمرکز فزاینده سونی بر جهانی‌سازی برند خود، تحول‌های دیجیتالی، بازسازی و رویکرد‌های جدید این شرکت به عملکرد قوی آن در سال ۲۰۲۳ کمک کرده است. از سوی دیگر، سامسونگ انتظار دارد بازار نیمه‌رسانا‌ها در سال ۲۰۲۴ بهبود یابد؛ احتمالاً مدتی طول بکشد تا این شرکت بتواند یک‌بار دیگر از نظر سود سونی را شکست دهد.
برچسب ها: سامسونگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها