به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۳ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۴۵۳۵۲۸

تصویب "کارت پرداخت" برای پناهجویان در آلمان!

تصویب "کارت پرداخت" برای پناهجویان در آلمان!
گروه بین‌الملل: پناهجویان در آینده بخشی از مزایای خود را به جای پول نقد در کارت اعتباری دریافت خواهند کرد. این کارت در سراسر آلمان معتبر است. استفاده از این کارت در خارج از کشور، انتقال کارت به کارت و یا هر نوع انتقال امکان‌پذیر نیست.
به گفته مقامات دولت ایالت هِسِن آلمان، ۱۴ ایالت از ۱۶ ایالت آلمان در مورد یک استاندارد مشترک برای به جریان انداختن "کارت پرداخت" (Bezahlkarte) برای پناهجویان تا تابستان ۲۰۲۴ به توافق رسیده‌اند.
در اطلاعیه‌ آمده است: «دو ایالت بایرن و مکلنبورگ-فورپومرن می‌خواهند در مورد تخصیص این کارت مسیر خود را طی کنند، اما این دو نیز می‌خواهند یک کارت پرداخت را به جریان اندازند.» بر این اساس، پناهجویان در آلمان در آینده بخشی از این مزایای خود را به جای پرداخت نقدی، در کارت اعتباری دریافت خواهند کرد.
در نشست مشترکی که در ماه نوامبر گذشته با شرکت نخست‌وزیران ایالت‌ها و صدراعظم آلمان، اولاف شولتس، برگزار شد، در مورد این کارت معتبر برای سراسر آلمان توافق‌هایی صورت گرفته بود. در پی آن یک گروه کاری که از سوی کنفرانس نخست‌وزیران ایالتی که ریاست آن را نخست‌وزیر ایالت هسن برعهده دارد، بر روی الگویی برای صدور کارت پرداخت با حداقل استاندارد برای سراسر آلمان کار شد. دولت ایالت هسن اعلام کرد که از جمله توافق شده است که این یک کارت اعتباری با عملکرد پرداخت بدهی (بدون اتصال به حساب بانکی) باشد که جایگزین پرداخت پول نقد شود. هر ایالتی خودش میزان مبلغ اعتباری ضبط شده در آن و سایر عملکردهای اضافی را تعیین می‌کند.
امکانات فنی کارت پرداخت باید در همه ایالت‌ها یکسان باشد. در اصل، کارت باید در سراسر کشور معتبر باشد، اما ایالت‌ها می‌توانند آن را به صورت منطقه‌ای و برای حوزه‌های خاصی محدود کنند. امکان استفاده از این کارت در خارج از کشور، انتقال کارت به کارت و سایر انتقالات در داخل و خارج وجود ندارد.
بوریس راین، نخست‌وزیر ایالت هسن در مقام رئیس کنفرانس نخست‌وزیران در این باره گفت: «با اجرای کارت پرداخت، بار اداری شهرداری‌ها را کاهش می‌دهیم، از امکان انتقال پول حمایت‌های دولتی به کشورهای مبدأ پناهجویان جلوگیری می‌کنیم و در نتیجه با جرایم غیرانسانی قاچاق انسان مبارزه می‌کنیم.»
استفان وایل، نخست‌وزیر ایالت نیدرزاکسن گفت که با اجرای مصوبات آخرین کنفرانس نخست‌وزیران پیشرفت خوبی حاصل شده است. او گفت: «با کارت پرداخت، دیگر از پرداخت نقدی به پناهجویان جلوگیری می‌شود.» او افزود، هر زمان که پناهجویان مشغول به کار شوند، آنگاه می‌توانند آزادانه از پولی که خودشان به دست آورده‌اند، هر گونه که بخواهند استفاده کنند.
برچسب ها: پناهجویان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها