به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۰:۰۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۴۵۴۷۴۱

 حمله پهپادی به فرمانده کتائب حزب‌الله در بغداد 

 حمله پهپادی به فرمانده کتائب حزب‌الله در بغداد 
گروه بین الملل: سه نفر از فرماندهان عالی‌رتبه گروه کتائب حزب‌الله عراق طی یک حمله پهپادی در بغداد کشته شدند.گروه «کتائب حزب‌الله عراق» در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو تن از فرماندهانش به نام‌های «وسام محمد صابر الساعدی (ابوباقر)» و‌ «ارکان العلیاوی» در حمله پهپادی به خودروی آن‌ها در منطقه المشتل، شرق بغداد، کشته شدند.از ابوباقر به عنوان یکی از فرماندهان میدانی این گروه در سوریه نام برده می‌شود.
در جریان این حمله که  در آسمان بغداد صورت گرفته به یک خودرو شلیک شده که نیروهای امنیتی عراق می‌گویند حامل فرماندهان کتائب حزب‌الله - گروه شبه نظامی شیعه مورد حمایت ایران - بوده است.
کتائب حزب‌الله عراق همان گروهی است که هفته گذشته مسئولیت حمله به پایگاه برج ۲۲ در مرز اردن و سوریه را پذیرفت. در جریان آن حمله ۳ نظامی امریکایی کشته و حدود ۵۰ نفر زخمی شدند.
آمریکا در تلافی به آن روز جمعه گذشته حمله ۸۵ موضع و مقر گروه‌های شبه نظامی  را در سوریه و عراق هدف قرار داد.
آن طور که گزارش شده این حمله پهپادی در منطقه مشتل در شرق بغداد روی داده است و شاهدان عینی از شنیدن چند انفجار مهیب خبر داده‌اند.
شبکه خبری سی بی اس آمریکا به نقل از یک مقام ارتش آمریکا گزارش کرده که این حمله توسط یک پهپاد صورت گرفته و افزوده که فرمانده کتائب حزب الله عراق هدف این حمله بوده است.

 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها