به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۵۵۴۳۱

بهانه‌ای برای بازی با امنیت ناتو

بهانه‌ای برای بازی با امنیت ناتو
گروه بین الملل: دو مقام اروپایی  به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا درباره ناتو واکنش نشان دادند.
تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا در گفتگو با یکی از شبکه‌های خبری فرانسه گفت: «ما نمی‌توانیم برای امنیت خودمان هر چهار سال یک بار براساس این یا آن انتخابات، که در این مورد انتخابات آمریکا است شیر یا خط کنیم.»
وی افزود که مقام‌های اتحادیه اروپا به ضرورت تقویت بودجه و قابلیت‌های نظامی این اتحادیه آگاه هستند.
دونالد ترامپ روز شنبه در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت کارولینای جنوبی گفت که روسیه را تشویق خواهد کرد تا با کشورهایی که سهم بودجه نظامی خود در ناتو پرداخت نمی‌کنند «هر کاری می‌خواهد بکند.»رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نامزد پیشتاز رقابت برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور است. این رای‌گیری قرار است روز پنج نوامبر سال جاری انجام شود. نظرسنجی‌ها از برتری دونالد ترامپ بر جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی ایالات متحده حکایت دارد. 
ولادیسلاو کوسینیاک کامیش، وزیر دفاع لهستان نیز در واکنش به سخنان دونالد ترامپ گفت: «زیر سوال بردن اعتبار کشورهای متحد به معنای تضعیف اتحاد کل ناتو است.»
وی افزود که کارزار انتخاباتی نمی‌تواند به بهانه‌ای برای «بازی با امنیت اتحاد» ناتو تبدیل شود. 
مقام‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بروکسل تاکنون به اظهارات جنجالی دونالد ترامپ واکنش نشان نداده‌اند. چهل و پنجمین رئیس‌ جمهوری آمریکا در دوره زمامداری خود بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ با رهبران ناتو بر سر اختصاص بودجه کافی به امور نظامی از سوی کشورهای عضو روابط پرتنشی داشت.



 
برچسب ها: ناتو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها